Částečně poničeny jsou i další kabely, ty však v tuto chvíli podle Samce není třeba vyměnit. Pokud by to nutné bylo, termín otevření by se zřejmě opět posunul. Demontované kabely poničily přívalové deště, firma je odstranila z tzv. chrániček, které jsou umístěny v chodnících v tunelu.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Nyní ČKD čeká na technické řešení projektanta a pokyn správce stavby, firmy Inženýring dopravních staveb (IDS), kam má kabely uložit. "Jde o to, aby se neopakovaly problémy při případném výskytu vody v šachtách, kudy kabely vedou," uvedl mluvčí. S tím jsou spojeny i některé stavební úpravy, které bude nutné provést. "Například vyčištění chrániček a podobně," řekl. Tyto práce by měla podle Samce provést stavební firma Metrostav, která je dodavatelem stavební části Blanky.

Zprovoznění Blanky naplánovala IDS na 15. září letošního roku. "Platí, že uděláme maximum, abychom vše včetně komplexních zkoušek dokončili na konci července 2015. Pokud by ale bylo třeba vyměnit i další kabely, termín by mohl být opět odložen. Zatím tato situace nenastala, takže nyní nechceme spekulovat o žádném jiném termínu," uvedl Samec.

Blankou se mělo jezdit už před čtyřmi lety 

Do tunelu Blanka natekla voda v roce 2013 vjezdy na Letenské pláni a na Malovance. Následně se dostala do chodníků, pod nimiž voda kabely poškodila. V té době totiž ještě nebyly dokončeny a plně funkční vodotěsné poklopy na chodnících. Praha se následně přela s dodavateli, kdo je za situaci zodpovědný a kdo výměnu zaplatí.

Tunelový komplex, který měl řidičům sloužit už před čtyřmi lety, vyšel zatím na 37 miliard korun. Stavbu zahájila radnice, kterou tehdy vedl primátor Pavel Bém (ODS). Od té doby se práce prodražily minimálně o šest miliard korun.