„Chceme více podpořit digitalizaci českého školství. Zjednodušuji to do tabletu, aby dítě mělo možnost mít všechny pomůcky nebo učebnice právě v tabletu,“ odhalil Chládek své plány novinářům ve středu během jednání vlády.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Na prvním stupni by žáci dostali vetší a odolnější tablety, na druhém by jim škola dala zase jiné verze této pomůcky, které by lépe odpovídaly jejich potřebám. Děti by si pomůcky braly domů, takže by se z nich mohly učit, dělat jejich pomocí domácí úkoly a v případě dlouhodobé nemoci by se mohly na dálku zúčastnit výuky. Právníci ministerstva ještě musí podle Chládka ošetřit případy, kdy děti záměrně své pomůcky poškodí.

Výhody takovéto novinky, o které se diskutuje již roky, demonstroval Chládek na své dceři, která chodí do čtvrté třídy: „Její taška má 14 nebo 15 kilo, takto by to nahradil jeden tablet.“

Tablety by hradil stát

Ministr uvedl, že už nyní probíhá pilotní projekt zhruba na desítce škol, kde ale tablety slouží jen jako pomůcka, s níž žáci pracují jen část vyučovací hodiny. Následně by se pilotáž měla rozšířit do desítek škol a do roku 2020 by tato novinka mohla plošně dopadnout na všechny žáky základních škol.

„Moje představa je, že každý prvňáček by dostal do ruky tablet. Chtěl bych, abychom je školám nakoupili z našich prostředků,“ vyvrátil pochybnosti ohledně zvýšení finančních nároků na rodiče.

Chládek je proti tomu, aby pořizování digitálních pomůcek hradily rodiny dětí, což by podle něj mohlo vytvářet finanční bariéru. „Vzdělání dítěte bohužel v ČR neovlivňuje tolik jeho nadání a talent, ale peněženka rodičů. A to bychom nechtěli, aby se stalo u tabletů. Takže náš cíl je, aby je dostaly od státu zdarma,“ popsal.