Podle vydavatelství Mafra, které patří společnosti Agrofert ministra financí Andreje Babiše (ANO), článek vznikl jako standardní investigativní text. K uveřejnění omluvy nevidí vydavatelství důvod.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Televizi vadí titulek, který je podle ní zavádějící. "Celkově nás MF DNES zatáhla do kauzy, se kterou nemá ČT reálně nic společného," řekl Dvořák. Na článek noviny upozorňovaly také na reklamním přebalu prostřednictvím textu "Aféra ČT. Praly se přes ni peníze".

Mafra: jen fakta

"Článek v deníku Mladá fronta Dnes vznikl jako standardní investigativní text," sdělila Silvie Škábová z tiskového oddělení Mafry. V článku podle ní byla uvedena stanoviska generálního ředitele i obchodního ředitele. Uvedla také, že v textu bylo zdůrazněno, že se ČT stala obětí podvodů a že podnikavci televizi zneužili.

"Opravdu nerozumíme tomu, jak by náš článek....mohl zasáhnout pověst ČT," konstatovala. Dvořák se podle ní nevyjadřuje věcně.

V článku MF DNES upozornila na případ, v němž firmy zprostředkovávající sponzoring na ČT údajně vystavovaly klientům faktury na vyšší částky, než kolik televizi platily. Zákazníci zprostředkovatelů si tak snížili daňový základ a část peněz jim poté zprostředkovatel vrátil.

Policie podle deníku prověřuje třeba firmu Praha Production podnikatele Martina Jansy, která pro ČT v minulosti připravovala pořady. Jansa jakékoli nezákonné jednání popřel.

„Do podvodů se ČT nezapojila”

"Česká televize se ničeho nekalého nedopustila a do podvodů, které článek popisuje, se nijak nezapojila. ČT dostála všem povinnostem a se společností Praha Production přestala spolupracovat ve chvíli, kdy jí byl způsoben dluh, který bude splacen v nejbližších dnech," řekla již dříve mluvčí Alžběta Plívová.

Veřejnoprávní televize současně poukázala na to, že se článek objevil na titulní straně deníku "právě ve chvíli, kdy reprezentanti politického hnutí ANO veřejně volají po zrušení sponzoringu ve veřejnoprávní televizi".

Proti takzvaným sponzorským vzkazům nedávno vystoupil poslanec a předseda sněmovního volebního výboru Martin Komárek (ANO), podle kterého se do vysílání ČT pod označením sponzoringu dostává reklama, na kterou se vztahují přísnější pravidla.