Lokomotiva si vysloužila přezdívku Hrboun podle tvaru svého kotle, který vytváří dojem hrbu. Velmi impozantně působí lokomotiva díky třem spřaženým kolům o průměru 2,1 metru. Další zvláštností byly čtyři parní stroje, běžně měly totiž parní lokomotivy válce pouze dva.

„Tato lokomotiva byla vyrobena v celkem 90 kusech. V provozu byla omezena na svou maximální rychlost 100 km/h, nicméně při zkouškách dosáhla rychlosti až o 18 kilometrů vyšší,“ uvedl kurátor železniční sbírky Ivan Novotný.

Stroj vyrobila První českomoravská továrna na stroje v Praze-Libni. V bývalé monarchii zajišťovala dopravu z Vídně do hospodářských center včetně Prahy, Brna, Ostravy a západočeských lázní. Po roce 1918 zajišťovala rychlíkové spoje z Prahy na východ republiky, eventuálně na spojnici Břeclav – Ostrava.

Hrboun patřil k nejvýkonnějším rychlíkovým lokomotivám a překonaný byl až stroji, které od roku 1926 dodávala Škoda v Plzni.