"Vážně se obáváme toho, že jakmile se tunel otevře, objeví se technické a stavební závady, kvůli kterým ho bude nutné zavřít nebo v něm výrazně omezit dopravu," tvrdí starosta.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Vedení Prahy nedávno znovu odložilo otevření tunelu, tentokrát kvůli vodou poničeným kabelům. Nový termín není znám. Zatím není ani jasné, kdo a jak bude poničené kabely měnit či opravovat a kdo za jejich nesprávné položení nese odpovědnost. Kabely provlhly po přívalových deštích v roce 2013.

Garance bezpečného provozu

Městská část, přes kterou tunelový komplex vede, ve středu vyzvala vedení Prahy, aby převzetí stavby od dodavatelů podmínila garancí bezpečného provozu. Opak považuje za "šílenství".

"Stejně tak trváme na prověření kvality ostatních stavebních technologií, hydroizolací a celkové kvality stavebních prací," uvedl starosta.

Výstavbu více než šestikilometrového tunelu Blanka zahájila v roce 2007 někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS).

Blanka měla být otevřena v roce 2011. Proti původním předpokladům se práce prodražily zhruba o šest miliard korun. Termín otevření se neustále posouval, naposledy na duben 2015. Po té, co se objevil problém s kabely, není další termín stanoven.