Hlavní obsah

Na dálnici D1 se brzy vrátí uzavírky

Právo, Jiří Novotný

Na nejstarší a nejzatíženější tuzemské dálnici D1 budou řidiči zřejmě už v březnu muset opět počítat s četnými uzavírkami. Mírná zima totiž nahrává tomu, aby se modernizace D1 obnovila dříve, než kalendářně skončí zima.

Foto: Novinky

Stavbaři vyměňují povrch na nejfrekventovanějším úseku dálnice D1. Snímek je z loňského července.

Článek

„Po zimní technologické přestávce se práce obnoví hned, jakmile bude jisté, že mrazivé počasí se už nevrátí,“ řekl včera Právu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Loni bylo na úsecích Šternov–Psáře, Loket–Hořice, Větrný Jeníkov–Jihlava a Lhotka–Velká Bíteš zmodernizováno celkem 51,3 kilometru D1. Letos se na prvně jmenovaných úsecích budou odstraňovat nedodělky a na úsecích Větrný Jeníkov–Jihlava a Lhotka–Velká Bíteš poběží naplno modernizace levého jízdního pásu.

Znám je už vítěz dalšího tendru

Odstartovat by však v průběhu prvního pololetí mohla i modernizace dalších tří úseků D1, na něž ŘSD loni vyhlásilo výběrová řízení.

„Znám už je vítěz tendru na úsek mezi Hvězdonicemi a Ostředkem (29. až 34. km), jímž se na doporučení hodnoticí komise, jmenované vládou, stalo sdružení firem Metrostav, Swietelsky a Hochtief,“ sdělil Studecký.

Ze sedmi uchazečů nabídlo sdružení za realizaci této zakázky druhou nejnižší cenu – 549,424 miliónu korun. Firma Serenissima Costruzioni nabízela sice cenu dokonce jen 399,427 miliónu Kč, byla však ze soutěže vyloučena pro nesplnění podmínek stanovených v zadávací dokumentaci.

V současné době běží patnáctidenní lhůta pro podání námitek neúspěšných uchazečů. V případě, že žádná z firem námitku nepodá, bude ŘSD moci s vítězným sdružením podepsat smlouvu. Práce mezi Hvězdonicemi a Ostředkem se v tom případě rozběhnou již na jaře.

Hvězdonický most v havarijním stavu

Na dotaz Práva, kdy budou známi i vítězové soutěží na dodavatele úseků Měřín–Velké Meziříčí (134. až 141. km) a Ostrovačice–Kývalka (178.–182. km), Studecký odpověděl: „Nabídky byly podány koncem loňského roku, hodnotící komise však verdikt ještě nevynesly.“

Jakmile to počasí dovolí, pustí se stavbaři také do opravy hvězdonického mostu na 29. kilometru D1. Ten je v havarijním stavu a čeká ho kompletní přestavba.

Podle diagnostického průzkumu, který loni na podzim nechalo ŘSD provést, je konstrukce mostu z roku 1977 natolik po-škozena, že objekt bylo nutné podepřít a omezit na něm průjezd vozidel. Osobní auta tak mohou tímto úsekem projíždět rychlostí nanejvýš sto kilometrů v hodině a vozidla o hmotnosti nad šest tun maximálně šedesátkou.

Modernizace dálnice D1 začala 9. května 2013. Týká se celkem 160 kilometrů mezi Mirošovicemi a Kývalkou, rozdělených na 21 dílčích úseků. Původně ŘSD předpokládalo, že vše se dá zvládnout do poloviny roku 2019. Už teď je ale zřejmé, že modernizace se protáhne nejméně o rok.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám