Zlevnění jízdného vychází z koaliční dohody mezi vládnoucími ANO, ČSSD a Trojkoalicí (strana zelených, KDU-ČSL a STAN). Kompenzace pro cestující, kteří si roční kupón již koupili, město nechystá, vyplývá z materiálu pro radu.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Pod dvou letech chce město projekt levnějšího jízdného vyhodnotit, zda se vyplatí. Praha chce na nižší cenu přilákat do MHD více cestujících, a ulevit tak přetížené automobilové dopravě.

Riskují ztrátu stovek miliónů

Zástupci koalice se zlevněním inspirovali ve Vídni, která v roce 2012 snížila roční cenu kuponu ze 449 euro na 365 euro (asi 10 100 Kč). Sleva prý přilákala do MHD o 100 000 cestujících více, když do té doby jich jezdilo s ročním kuponem asi 400 000.

Pokud by Praha nepřilákala více cestujících, klesly by ročně příjmy dopravního podniku (DPP), potažmo Prahy, o několik stovek miliónů korun. Předběžné odhady jsou zhruba 400 miliónů korun. DPP ročně na ročních kupónech získá přibližně 800 miliónů korun.