Hlavní obsah

Policie ukázala zastavovací pásy, Chovanec hrál ujíždějícího řidiče

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Nový donucovací prostředek na zastavení ujíždějících pachatelů má policie. Nakoupila 240 zastavovacích pásů za téměř 2,3 miliónu korun. Jako řidič si přejetí pásů vyzkoušel v Panenském Týnci na Lounsku i ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD), který byl policisty i ukázkově zpacifikován.

BEZ KOMENTÁŘE: Policie představila nové zastavovací pásyVideo: Novinky

 
Článek

Pásy podle ministra Chovance bezesporu splňují to, co by splňovat měly. „Policisté jsou školení a velmi dobře vědí, kdy pásy použít,“ řekl ministr.

Pásy jsou dlouhé 4,7 metru, tvoří je mříž z pružného plastu. Každý pás je osazen 110 výměnnými dutými ocelovými hroty. Policista může pás rozvinout ve vteřině, stejně tak rychle je s pomocí šňůry může z vozovky odstranit. Ujíždějícímu vozidlu hroty propíchnout pneumatiky, než dorazí pronásledující policejní vůz, stáhne jiný policista pás z vozovky pryč.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Foto: Ondřej Hájek, ČTK

Detail zastavovacího pásu s hroty

Policisté v krajích novými pásy disponují již od závěru minulého roku.

Ukázka policistů byla velmi profesionální, pachatele přestupku v podobě ministra Chovance nešetřili. To, jak a kdy pásy používat, se policisté učí již několik měsíců.

Foto: Aleš Pelikán, Právo

Zpacifikovaný ministr vnitra Milan Chovanec v roli pachatele přestupku

„Od listopadu jsou policisté proškolováni tak, aby s těmito pásy mohli být nasazováni do výkonu služby,“ řekl policejní prezident Tomáš Tuhý.

Pásy jsou k dispozici ve všech krajích, větší procento jich má Praha, kde jsou problémy s ujížděním nejčastější. „Reálně ještě nemám informaci, že by z té nové várky byly použity. Nicméně je to už standartní prostředek, takže tam, kde policisté na místě vyhodnotí, že jsou důvody a podmínky pro použití tohoto zastavovacího pásu, pak tu možnost mají,“ dodal Tuhý.

Foto: Aleš Pelikán, Právo

Policie předvedla zastavovací pásy na letišti v Panenském Týnci na Lounsku

Živý štít na D1

O potřebě použití zastavovacích pásů se začalo mluvit po tragické nehodě na dálnici D1 v březnu roku 2013. Tehdy sedmnáctiletý mladík vzal bez dovolení svému otci auto, se kterým ujížděl policistům po dálnici dvousetkilometrovou rychlostí.

Policie tehdy sice zastavila na D1 provoz, ale diletantsky nepostavila do cesty žádné překážky, které by unikající vůz zastavily. Ujíždějící mladík tehdy naboural celkem do šesti vozidel a po vážné nehodě se sám zabil a těžce zranil řidiče jiného auta. Dvě vozidla navíc po nehodě shořela. [celá zpráva]

Nehodou se na podnět rodičů mladíka zabývala Generální inspekce bezpečnostních sborů, která prověřovala, zda policie při způsobu zastavování neudělala chybu. Nakonec ale neprokázala žádné pochybení ze strany zasahujících policistů. [celá zpráva]

Od veřejnosti si ale policie vyslechla kritiku, že řidiče na D1 použila jako živý štít.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám