Vyrovnat závazky podle primátorky patří k dobrým zvykům, které minulé vedení města nectilo. Mezi Prahou a firmou, která od února neposkytuje podporu systému, vznikl dle Krnáčové určitý konsensus a chystá se další schůzka. Praha bude zatím konzultovat s právníky, jak EMS zaplatit a ve smlouvách zakotvit nepokryté období.

Ačkoli systém nemá podporu, je podle Krnáčové bezpečný. „Doufám, že se do příštího jednání 16. února nestane žádná neočekávaná příhoda, která může naši spolupráci destabilizovat,“ uvedla primátorka.

„Do 16. února žádná podpora nebude, ale to neznamená, že by systém měl být destabilizován,“ reagoval mluvčí EMS Martin Opatrný. U obou se jedná o určitý obrat. Krnáčová minulý týden řekla, že opencard asi skončí, Opatrný tvrdil, že bez podpory nelze zcela vyloučit kolaps systému.

„Konečně se po roce dostáváme k tomu, že se neřeší budoucnost, ale přítomnost,“ zhodnotil jednání Opatrný. EMS dosud s městem jednala o své vizi komercionalizace opencard.

Město chce více způsobů nákupu jízdného

Krnáčová však budoucnost zvažuje. „Jsem ráda, že se jeví nějaké světlo na konci tunelu této anabáze,“ řekla primátorka, zároveň však upozornila, že EMS odmítla městu prodat zdrojové kódy k systému. Město proto EMS vyzvalo, aby doložila, že je majitelem kódů.

Podle Krnáčové, která jako alternativu k opencard prosadila papírové kupóny, má vzniknout více možností předplatného jízdného v pražské MHD.

„Chceme varianty rozšířit, dávno jsme říkali, že to nemůže být jediný systém nakupování jízdného. Samozřejmě máme i jiné plány, které v tomto okamžiku nechceme sdělovat,“ dodala Krnáčová. Město také zadalo další audit u společnosti Nexia AP.

EMS městu navrhovala, aby její produkt nefungoval jen na červené plastové kartičce, ale třeba v mobilech. „Jestliže jsme řekli, že jsme ochotni nést podnikatelské riziko, těžko může nějaký posudek říci, že je to pro město nevýhodné,“ řekl Opatrný.