Dopravní policie sice podle svého ředitele Tomáše Lercha v současnosti žádné speciální akce na kontroly lékárniček u motoristů nechystá, policisté ale její stav kontrolují.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Kontroly probíhají, pokuty se pohybují mezi 500 až 2000 Kč. Nejvyšší pokutu dostávají zejména ti, kteří mají záznam, že při poslední kontrole před pár měsíci neměli lékárničku v pořádku,“ řekl Právu mluvčí Ústředního automotoklubu České republiky Petr Vomáčka.

Životnost autolékárničky je podle Vomáčky asi čtyři roky. Někteří řidiči si podle něho kupují novou každý rok. Jednotlivé položky v lékárničce mají různou dobu trvanlivosti, a ta se podle něho nemusí shodovat s datem na lékárničce.

Z medicínského pohledu měnit některé věci v lékárničce považuji za zbytečné. Je to jen velký byznysprezident České lékařské komory Milan Kubek

Většina motoristů si podle Vomáčky kupuje celou novou lékárničku a neobměňuje jednotlivé položky. „Nechce se jim obíhat lékárny, když si mohou u čerpací stanice koupit kompletní autolékárničku,“ dodal Vomáčka.

Ceny se poměrně dosti liší. Autolékárnička se podle Vomáčky dá pořídit od přibližně 200 korun až do 600 korun. Lidé, kteří lékárničku někdy použijí, si podle mluvčího většinou rovnou kupují celou autolékárničku novou.

Kubek: je to jen byznys

Podle prezidenta České lékařské komory Milana Kubka není výměna části lékárničky nutná.

Znalost první pomoci často rozhoduje o záchraně života, a ne jestli je obvaz prošlýprezident České lékařské komory Milan Kubek

„Z medicínského pohledu měnit některé věci v lékárničce považuji za zbytečné. Je to jen velký byznys,“ poznamenal pro  Právo Kubek.

Podle něj mnohem závažnější je, že drtivá většina řidičů neumí autolékárničku v případě nutnosti použít a má ji v autě jen proto, že je to nařízené, a v případě, že ji v autě nemá či v ní má nějaké prošlé věci, vystavuje se vysoké pokutě.

„Důležitější je umět kvalifikovaně poskytnout první pomoc než kontrolovat prošlost obvazů. Znalost první pomoci často rozhoduje o záchraně života, a ne jestli je obvaz prošlý,“ upozornil Kubek.

„Lidé často ani nevědí, k čemu jednotlivé položky slouží,“ doplnil ho Vomáčka.

„Znalosti řidičů v první pomoci ale nikdo nekontroluje,“ uzavřel lékař.