Ledovka zkomplikovala v pondělí a v úterý situaci nejen na železnici, ale i v městské hromadné dopravě, která kolabovala jak v Praze, tak i v Olomouci a Brně. Tramvaje i trolejbusy nejezdily. Chaos na tramvajovém kolejišti přiblížila pro Novinky.cz řidička tramvaje Zdena Jindová, která v pondělí přepravovala cestující linkou 17 ze Sídliště Modřany do Kobylis.

„Do osmé hodiny večerní se do Holešovic cestující mohli dostat takřka bez problémů. Komplikace nastaly později, kdy síla námrazy byla tak veliká, že se zastavila spousta spojů, což se týkalo i naší linky. Až do úterka nebylo možné se kamkoliv hnout,“ popisuje Jindová a dodává, že situaci se nepodařilo vyřešit ani pracovníkům z traťové údržby, kteří na místo bezprostředně přijeli.

„Pokoušeli se vymyslet plán, jak například ohřát trolej, aby se námraza rozpustila a my mohli pokračovat v jízdě. Venku jsme společně konzultovali a vymýšleli, jak se ze situace dostat, nakonec bezvýsledně. Ve výsledku jsme byli rádi, že jsme zůstali aspoň pod proudem a mohli si zatopit,“ řekla Jindová.

Tramvajová doprava byla omezena i následující den. Tramvaje musely nahradit autobusy.

Lidé nabízeli čaj

„Druhý den v úterý se dokonce dvě ženy zastavily a ptaly se, jestli nechceme čaj nebo nepotřebujeme na záchod. Bylo překvapující, že přestože lidé měli sami problém se někam dostat, že jim to způsobilo problémy, i přesto dokázali být milí a laskaví,“ líčí řidička tramvaje.

Situaci v úterý odpoledne zlepšilo mechanické očišťování trolejí, díky kterému došlo k omezenému obnovení některých linek. Všechny úseky tramvajových tratí byly zprovozněny až ve středu po 14. hodině.

Video

Údržbáři odstraňují led z tramvajových trolejí

Jindová pracuje u pražského Dopravního podniku dvacet let. Krizových situací za dobu své profese zažila několik. Naposledy tomu bylo při letošních červencových bleskových povodních. Mnohem horší situace panovala při stoleté povodni v roce 2002. „Vždycky jsou tyto situace ve stejném duchu. Záleží, jak k tomu každý člověk přistupuje,“ uzavírá řidička.