Hlavní obsah

ODS a TOP 09 neuspěly s vytvořením komise k prošetření ministerstva dopravy

– Praha
Novinky, Václav Lang

Pravicové opoziční strany ODS a TOP 09 ve středu neuspěly s návrhem na zřízení sněmovní komise k prošetření údajně kritického stavu na ministerstvu dopravy. Poslanci zhruba po tříhodinové debatě neschválili program mimořádné schůze.

Foto: Milan Malíček, Právo

Mimořádná schůze Poslanecké sněmovny. Na snímku ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) a předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura.

Článek

Opoziční strany požádaly o svolání mimořádné schůze, na které by se hlasovalo o zřízení zvláštní vyšetřovací komise k situaci na ministerstvu dopravy. ODS a TOP 09 vadí údajně chaotická situace v ŘSD, nezvládnutí výběru dodavatele mýtného systému či údajné zadávání veřejných zakázek neprůhledným firmám.

K jednání o zřízení komise se nakonec Sněmovna vůbec nedostala. Poslanci totiž neschválili pořad schůze. Debatu o něm ale využili k diskusi právě o situaci v resortu dopravy.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

„Ministerstvo dopravy pod Antonínem Prachařem nezvládá organizaci rekonstrukce D1, zrušilo stavbu dálnice R52 na Vídeň, prochází neustálými personálními výměnami, nezvládá vybrat provozovatele mýta a neustále odkládá otevření železnice konkurenci. Prakticky každý z těchto důvodů sám o sobě by stačil na okamžitý vyhazov ministra,“ prohlásil předseda poslanců a bývalý ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS).

Vina na straně pravice, řekl Prachař

Stávající ministr dopravy Antonín Prachař v debatě uvedl, že za současné problémy mohou pravicové vlády, které byly v posledních letech u moci. „Nechápu, že jde o stejné strany a osoby, které za 25 let s infrastrukturou neudělaly vůbec nic,“ prohlásil směrem k iniciátorům schůze.

Ministerstvo dopravy se podle něj nachází po osmi letech pravicových vlád v „totálním rozkladu“, přiznal. Vyčetl pak některé známé kauzy bývalých ministrů, například ministra za LIDEM Pavla Dobeše, za kterého se spouštěl problematický registr vozidel. „Vzpomínáte si na tuto dobu? Bylo tehdy ministerstvo dopravy v lepší kondici, než je dnes?“ dotázal se Prachař.

Stanjura se podle něj zase stal ministrem jen proto, že byl posledním spojencem Petra Nečase.

Reklama

Související články

Dálnice do Vídně nebude, Haška to nadzvedlo

Silniční spojení do Vídně přes Mikulov bude hotové do roku 2018, na české straně však půjde o dvoupruhovou silnici místo dlouho diskutované čtyřpruhové. Po...

Výběr článků

Načítám