Podle primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) firma ani jednou nepřišla s realistickým řešením. Funkčnost karty, která slouží především jako tramvajenka, EMS podle Opatrného omezovat nebude.

O osudu karty opencard, která dosud stála 1,35 miliardy korun, vedou Praha a EMS jednání už několik měsíců. Praha chce k problematickému projektu získat práva a provozovat jej sama. Kromě dohody na odkupu licencí ale vyostřené debaty žádný výrazný výsledek nepřinesly.

EMS v průběhu uplynulých měsíců předložila Praze celkem tři nabídky na řešení dalšího vztahu vůči opencard. Žádala kolem 500 miliónů korun. Vedení města ale žádnou z nich neakceptovalo.

"Považujeme proto za nereálné, aby k takovému kroku došlo těsně před volbami. Jsme připraveni po volbách o řešení znovu jednat," uvedl ve středu mluvčí.

Požadavky EMS nejsou realistické

"Společnost EMS nám pouze předkládala variace původní nabídky za téměř 500 miliónů," řekl Tomáš Hudeček. "Nepřesvědčili nás, že jejich požadavky jsou alespoň vzdáleně realistické, cena by měla být řádově nižší," doplnil.

Projekt opencard, který pochází z doby exprimátora Pavla Béma (ODS), má 1,2 miliónu zákazníků. Zájem o vstup do projektu kvůli počtu klientů už dřív projevily mimo jiné bankovní instituce. Praha vyjednává o možnosti propojení s Inkartou Českých drah nebo s plzeňskou kartou.

V případu padlo několik žalob. Na soud se obrátily dopravní podnik i EMS. Kvůli prodloužení smlouvy s EMS je obžalováno deset minulých i současných radních.