Pozměňovací návrh z pera poslance Stanislava Humla počítal s tím, že jakékoli vozidlo bude moci být kvůli špatnému parkování v placených zónách odtaženo tehdy, pokud mu policie napřed nasadí botičku a motorista si do 24 hodin nezažádá o její sejmutí. Jenže na auta poslanců a senátorů se ze zákona botičky dávat nesmějí. Ve výsledku by tak jejich auta byla před odtahem chráněna.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Sněmovna přes mocnou kritiku zákon protlačila až do Senátu, odtud se ale vrátil a poslanci v úterý hlasy 82 z nich schválili novelu bez sporného ustanovení.

„Botička neřeší uvolnění parkovacího místa, naopak ho blokuje,“ vysvětlil přímo ve Sněmovně senátor Jiří Bis. „Nemyslím, že je vhodné to přijmout (novelu) za tu cenu, že nabourám systém rezidenčního parkování,“ dodal.

Nejde o poslance, hájil se Huml

Podobně hovořil i předseda poslanců ODS Zbyněk Stanjura, jenž prohlásil, že sněmovní verze postrádá logiku.

Stanislav Huml se na plénu hájil tím, že v pozměňovacím návrhu výslovně nehovoří o odtahu vozidel politiků, což podle něj není cílem novely. Naopak prý směřuje k tomu, aby se auta neodtahovala z prázdných ulic.

Poslanci tak nakonec schválili novelu zákona bez pozměňovacího návrhu týkajícího se odtahů. Cílem původní vládní novely je ztížit zahraničním řidičům možnost vyhnout se trestu za dopravní přestupky spáchané v Česku. Počítá s tím, že cizinec bude muset dostat informace o svých proviněních proti pravidlům dopravy v ČR ve svém rodném jazyce. Informační formulář bude obsahovat údaje o tom, jakého přestupku se kdy a kde podezřelý dopustil, včetně možného postihu. Podrobnější informace pak budou v samotném oznámení o zahájení řízení.