Auta mají k dispozici nejmodernější techniku pro zajištění péče a sedmistupňovou automatickou převodovku.

„Vozidlo má čtyři až pět řídících jednotek. Vylepšilo se hlavně topení, což je zaměřeno na komfort nejen posádky, ale i pacientů,“ popsal Pavel Kolář ze společnosti KOV Velim.

„Každé z vozidel vydrží v hustém pražském provozu zhruba deset let,“ uvedla mluvčí pražské záchranky Jiřina Ernestová.

Sanitní vozy skříňového typu mají své nesporné výhody. S použitím vakuové matrace lze převézt do zdravotnického zařízení najednou dva těžce nebo čtyři lehce zraněné pacienty. Větší prostor poskytuje lepší podmínky pro práci záchranářů i pro komfort pacienta.

„Zdravotnické vybavení vozu je srovnatelné s jednotkou intenzivní péče, pacienti jsou předáváni do nemocnic po stabilizaci vitálních funkcí již v terénu,“ řekl ředitel pražské záchranky Zdeněk Schwarz.