Hlavní obsah

Když auto překáží, jsem pro odtah. Ale ne v prázdné ulici, říká poslanec Huml

Novinky, val

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Sněmovna schválila pozměňovací návrh poslance soc. dem. Stanislava Humla, který mění pravidla pro odtah vozidel za špatné parkování v placených zónách. Huml v rozhovoru pro Právo uvedl, že je pro policejní odtah, ale ne v prázdné ulici, kde auto nikomu nepřekáží.

Foto: Petr Horník, Právo

Poslanec Stanislav Huml (ČSSD)

Článek

Jak se váš návrh dotkne běžného řidiče?

Přijali jsme pozměňovací návrh, který říká, že pokud policisté dospějí k názoru, že potřebují odtáhnout vozidlo z modré zóny, tak musí nasadit na auto technický prostředek, tzv. botičku, a teprve po 24 hodinách, kdy řidič nepožádá o její odstranění, ho mohou odtáhnout. To je všecko a nic jiného v tom pozměňovacím návrhu nebylo, ani slovo o imunitě, pravidla pro nasazování botiček se neměnila, zůstanou stále stejná.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Kdy má podle vás smysl vozidla odtahovat?

Odtažení má smysl tam, kde auto překáží, před vjezdem do garáže, v křižovatce, v zákazu zastavení. Tak to taky bylo určitě v minulosti myšleno, když se zákon o silničním provozu schvaloval. Že se to zvrhlo na to, že se odtahuje z tzv. modrých zón, vedlo k tomu, že policisté odtahují i invalidy, odtahují auta, která by odtahovat neměli, včetně diplomatických.

Připomínám, že jsme v minulém volebním období bez mé pomoci přijali pozměňovací návrh k vyřešení tzv. osoby blízké a dnes už není problém uložit pokutu i v případě, že je vozidlo opuštěné. Stačí dát špatně parkujícímu autu za stěrač lísteček a může být pokutován provozovatel vozidla.

Takže nešlo o to, aby na prvním místě byli ochráněni poslanci a senátoři?

Ne. Šlo o omezení pravomoci městské policie, která odtahuje auta i z úplně prázdných ulic. Praha totiž nebyla schopna vyřešit problém parkování v rezidenčních zónách, jako je to třeba ve Švédsku.

Tam jsou rezidenční zóny označeny tak, že od 8 do 17 hodin je stání na dvě hodiny free, takže pokud je volno, tak si tam zaparkuje kdokoli a zadarmo a teprve od 17 do 8 ráno je to vyhrazené parkoviště pro rezidenty. Ať se na mě někdo zlobí nebo nezlobí, silnice se budovaly z daní nás všech a všichni bychom měli mít právo na jejich užívání.

Pokud mám prázdnou ulici, mám na ní nějaký modrý pruh, ale je celá prázdná, nikdo tam nestojí a já na ní zaparkuju, potřebuju si doběhnout třeba pro cigarety nebo odnést myčku do opravny nebo si potřebuju pozvat instalatéry nebo za mnou přijede vnuk na návštěvu – ti všichni nemají kde zaparkovat, protože modrá zóna je tabu pro všechny řidiče, i když jsou silnice úplně prázdné.

Jaké navrhujete řešení?

Řešení je, že se tam dá jedna dopravní značka, která bude říkat, že od 8 do 17 hodin je parkování na dvě hodiny volné a od 17 do 8 jen pro rezidenty. Ale to by musel někdo přemýšlet, a ne si z toho s odpuštěním vybudovat odtahovou lobby, kde to vyhrávají kamarádi kamarádů a bohatne se na tom, že se odtahují auta.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám