Článek
„Naše společné úsilí směřuje k tomu, aby byl tunelový komplex zprovozněn počátkem října,“ uvedl Nouza.
Bývalý primátorův dopravní náměstek Karel Březina (ČSSD) se ptal, proč ČKD DIZ hrozilo, že se stavba zpozdí. „Je červen. Práce musejí tak finišovat, že bychom měli dnes přesně vědět, kde to otevřeme,“ uvedl Březina.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Práce běží, varování přišlo kvůli penězům
ČKD podle Nouzy práce nepřerušilo, montéři ani nezvolnili tempo. Pravým důvodem dopisu, kterým firma v pondělí informovala město, že práce nedokončí v termínu, byla patrně finanční stránka věci. Praha však slíbila, že své závazky do deseti dnů částečně uhradí. [celá zpráva]
„Předpokládám, že do konce prázdnin bude celá věc vyřešena z hlediska finančního,“ dodal Nouza, podle něhož je důležité, aby město mohlo zaplatit dodavateli legálně.
Předvolební termín otevření opozice zpochybňuje
Pracovním termínem pro uvedení Blanky do zkušebního provozu by měl být 4. říjen čili čas týden před očekávanými komunálními volbami (10. a 11. října). Termín všemožně zpochybňuje opozice, která jej vnímá jako politikum.
Tunelový komplex by měl podle posledních odhadů přijít na 36 miliard korun. Jeho vybudování posvětilo vedení města v době primátorování Pavla Béma (ODS).
Cena se několikrát navyšovala, zatímco termín otevření se opakovaně odsouval.