„Vojenský dopravní letoun získal nové zbarvení, které je obdobou nátěru větších armádních airbusů,“ řekl Právu Petr Sýkora z tiskového odboru obrany.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Německý servis udělal generální opravy obou motorů, renovoval interiér, a to vše za 180 miliónů korun. Obrana původně chtěla challenger prodat a koupit nový proudový letoun, ale nenašla miliardu korun navíc, a proto raději zvolila cestu generální opravy.

Oprava s Omnipolem

Kritiku vzbuzuje fakt, že obrana kvůli servisu a opravám tryskáče sama neoslovila německé servisní středisko kanadského výrobce Bombardier a opravu zprostředkovala firma Omnipol.

Obrana se hájí, že jinak než prostřednictvím Omnipolu nešlo opravu zařídit. „Servisní firma i výrobce, přes pokusy ministerstva obrany o změnu stavu, upřednostňují spolupráci s prostředníkem,“ uvedl resort.

Challenger má dolet 6200 kilometrů. Politici ho používají už od roku 1991 a dosud nalétal téměř šest tisíc hodin. „Další velká technická revize bude potřeba až za pět let,“ uvedl mluvčí Sýkora.