Praha připravuje částečný přechod k papírovým jízdenkám jako "krizovou variantu". Týkala by se hlavně nových cestujících. Město totiž tlačí čas. V polovině června končí smlouva s vlastníkem licencí k systému opencard, firmou eMoneyServices (EMS), nová dohoda není a není ani jasné, co po tomto datu nastane. EMS tvrdí, že funkčnost systému nemůže garantovat.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Podle informací ČTK není rada v názoru na průkazky jednotná. Pokud ale materiál schválí, mohli by cestující o papírové jízdenky a kupony žádat od července. Souběžně by do konce srpna bylo možné vydávat i karty opencard.

Nápor cestujících by se nedal zvládnout

Příprava na přechod k papírovým průkazkám potrvá tři až čtyři týdny. Cestujícím dopravní podnik nebude schopen hned nabídnout celý sortiment. Kromě studentských kuponů by podle dopisu nastaly problémy i s ročními kupony. Úplný přechod všech držitelů opencard na papírové průkazky zatím Praha neplánuje. Pokud by se tak stalo, dopravní podnik by nebyl schopen nápor žadatelů zvládnout, píše se v dopise.

Vedení města několik měsíců čelí trestnímu stíhání kvůli tomu, že v roce 2012 prodloužilo spolupráci s EMS. Nedávno kvůli tomu navíc dostalo miliónovou pokutu od antimonopolního úřadu. Politici z TOP 09 ale tvrdí, že údajně nevýhodně nastavené smlouvy z éry primátora Pavla Béma (ODS) neumožňují jiný postup.

Projekt opencard vyšel na 1,35 miliardy korun. Kartu si dosud vyzvedlo asi 1,2 miliónu cestujících. Skutečných uživatelů je kolem miliónu. V souvislosti s opencard bylo odsouzeno pět úředníků magistrátu. Občanské iniciativy i média upozorňují, že skuteční strůjci kontroverzního projektu zůstávají nepotrestáni.