V odůvodnění mimo jiné uvádí, že kraj nevyhověl námitkám Bítešské dopravní společnosti, která si stěžovala na netransparentnost soutěže.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Odborníci krajského úřadu teď rozhodnutí studují. „Co bude dál, není zatím jasné, kraj se ale zřejmě proti rozhodnutí odvolá,” uvedl v pondělí hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).

Zakázku za 4,074 miliardy korun může získat jediný uchazeč nebo až tři, je totiž rozdělena na tři regiony - Východ (Českolipsko), Západ (Jablonecko, Semilsko) a Sever (Liberecko).

Kraj dostal 13 nabídek - šest jich je na zajištění dopravy na Českolipsku, pět na Liberecku a Frýdlantsku, na Jablonecko a Semilsko jsou jen dvě. "Hlavním cílem tendru je zvýšení kvality veřejné dopravy a její zlevnění," uvedl Půta. Teď je však budoucnost autobusové dopravy v kraji velmi nejistá. "Nelze vyloučit, že bude nutné najít náhradní řešení. Přitom firma, která námitky k antimonopolnímu úřadu podala, do soutěže nabídku vůbec nepodala," poznamenal hejtman.

Zakázka se měla týkat dopravní obslužnosti pro roky 2014 až 2024.