Půlminutovému spotu dominuje narudlý had, jenž má ztělesňovat zlo, proti kterému strana bojuje. „Evropská unie je zlem, které produkuje další zla. Je naší povinností se mu postavit,“ hlásá doprovodný komentář ve videu.

V pozadí se mezitím prolínají obrázky s židovskou a muslimskou symbolikou. „Zabijme hada,“ sděluje spot v závěru.

Česká televize se proto rozhodla klip v této podobě neodvysílat a vyzvala stranu, aby dodala náhradní klip. Spojení obrazové a verbální stránky jsou totiž podle ČT "bezpochyby způsobilé vyvolat silnou negativní emocionální odezvu u části české populace".

„Volební spot využívá symbolu hada, který je v křesťanské kultuře vnímán po tisíce let jako ďábelské stvoření. Na pozadí hada jsou následně zobrazeni demonstranti s plakáty varujícími před muslimy, Romové, znaky LGBT hnutí, symboly státu Izrael,“ citoval Bartoš na svém facebookovém profilu oficiální odůvodnění ČT.

Bartoš si za klipem stojí

„V souladu s čl. V odst. 4 Procedurálních a technických podmínek pro pořady kandidujících subjektů vyzvala Česká televize 4. 5. subjekt Ne Bruselu – Národní demokracie k dodání náhradního volebního pořadu (spotu), a to nejpozději do dnešních 22:00,“ řekla v pondělí Novinkám mluvčí České televize Alžběta Plívová.

S tím ale partaj nesouhlasí. Podle Bartoše se jedná o vyvrcholení „série ústrků a manipulací, kterých se veřejnoprávní média dopouštějí ve vztahu k politické straně Ne Bruselu - Národní demokracii“ a poškození politické soutěže před volbami.

Strana si za svým spotem stojí: „Zmiňované motivy ilustrují jednotlivá zla, která ve svém programu kritizujeme (sionismus, svobodné zednářství, homosexualismus, zneužívání sociálních dávek apod.), nejsou namířeny proti konkrétním náboženským nebo národnostním skupinám a nevyzývají k nenávisti, jak nám ČT podsouvá.“