Podle listu šlo mj. o překročení povolené rychlosti, projíždění křižovatky na oranžovou a přejíždění dvou plných čar.

"Způsob a rychlost jízdy je věc rozhodnutí policejního řidiče, který při řízení vozu plní služební povinnosti," řekl Právu Gross. Současně se podivil nad tím, že MF Dnes naznačila jeho přítomnost ve služebním voze ve čtvrtek ráno, když ve skutečnosti byl v té době na jiném místě v Praze.

Gross ve čtvrtek autem nejel

"Nebyl problém se na to dotázat. Byl jsem v Praze 10 a hrál v hale kopanou," poznamenal Gross. V jeho autě jela ve skutečnosti jeho manželka Šárka, která na to má jako chráněná osoba nárok. Skutečnost, že Grossova rodina patří k chráněným osobám, Právu potvrdila mluvčí policejního prezidia Blanka Kosinová.

"Na základě vyhodnocení bezpečnostní situace útvarem ochrany ústavních činitelů patří k chráněným osobám i rodina ministra vnitra. Tedy manželka a děti," řekla mluvčí.

Odpovědný je řidič

Skutečnost, že za jízdu Grossova služebního vozu odpovídá policejní řidič, potvrdil včera Právu Kvíčala. "Policejní řidiče ochranné služby mají jedině předseda vlády, ministr vnitra a ministr zahraničních věcí. Tito řidiči jsou v postavení ochránce. Způsob jízdy je věcí jejich plné služební odpovědnosti. Tito řidiči mají vyšší odpovědnost i pravomoci, protože jsou policisty.

Vždy musí jednat v prvé řadě se zřetelem k bezpečnosti chráněné osoby," zdůraznil Kvíčala. Upozornil, že ostatní ministři mají civilní řidiče s výjimkou ministra obrany. "Ten má armádního řidiče," doplnil.

Řidič nechyboval

Podle Kvíčaly se řidiči v Grossově případě zachovali dobře. "Porušení pravidel bezpečnosti silničního provozu policejním řidičem není přestupkem, pokud se to stane v zájmu splnění služebních povinností. Tím přeprava chráněné osoby na bezpečné místo je. Platí to i v případě průjezdu křižovatky na oranžovou ve snaze zabránit kolizi, v situaci, kdy se řidič rozhodne ujet před sledováním do bezpečí a podobně," míní šéf republikového policejního útvaru ochranné služby.

Za klamné označil tvrzení MF Dnes, podle kterého měl řidič ve středu přejíždět dvojitou plnou čáru.

"Řidič se vyhýbal kamiónu. Dostal se kolem na dvojitou čáru. Plnil úkol. Nechoval se svévolně," zdůraznil Kvíčala. Upozornil, že ani jízda bez zapnutého majáčku není nutně přestupkem, "pokud se tak stane při řešení náhle vzniklé a krátkodobé situace," uzavřel Kvíčala. Policejní řidič podle něj jednal správně i ve čtvrtek. "Postřehl, že je sledován. Vezl chráněnou osobu. Manželku pana ministra. Proto udělal dvakrát okruh na kruhovém objezdu. Přesvědčil se, že jsou sledováni a ujel do bezpečného místa. Nemusel žádat o pomoc operační středisko ochranné služby," konstatoval.