Stavět se má začít v dubnu. Skanska ve čtvrtek podepsala smlouvu na přestavbu s investorskou Správou železniční dopravní cesty.

„Jsme velmi rádi, že můžeme pokračovat v modernizaci železničního uzlu Plzeň, kterou jsme takzvanou nultou etapou úspěšně zahájili již v roce 2011,“ sdělil Jindřich Topol, výkonný ředitel divize Železniční stavitelství firmy Skanska.

Na stavbu dá peníze Státní fond dopravní infrastruktury a je navržena na dotaci EU z Fondu soudržnosti.

Stavba zvýší bezpečnost provozu 

„Jde o rekonstrukci složitých výhybkových konstrukcí a rozsáhlého kolejiště hlavního nádraží i navazujících úseků,“ uvedla mluvčí firmy Lucie Laňková. „Stavba zahrnuje také kompletní obnovu železničního spodku a odvodnění, výstavbu dvou nových a rekonstrukci dvou stávajících nástupišť,“ doplnila.

Ke dvěma novým podchodům - jeden, už hotový, vede do nádražní haly ze Šumavské a druhý, rozestavěný, ze Železniční ulice - přibude další, rovněž ze Šumavské ulice. Modernizací projde i viadukt přes ulici U Prazdroje.

„Stavba výrazně zvýší bezpečnost provozu v železničním uzlu Plzeň,“ uvedla Laňková. Počítá se mimo jiné s instalací moderního zabezpečovacího zařízení, pro které bude postavena nová budova ústředního stavědla.