Zásadní omezení dopravy bude na úsecích 09 (mezi exity Loket – Hořice) a 14 (Větrný Jeníkov – Jihlava), kde se začne se stavbou pevných provizorních svodidel. Od pondělí 24. března do 29. března bude provoz ve směru na Prahu veden jen v jednom jízdním pruhu, směr na Brno zůstane průjezdný dvěma pruhy.

Ke dvěma zúženým úsekům se v pátek 28. března přidá třetí úsek mezi Šternovem a Psáři na Benešovsku, přičemž v neděli 30. března se práce přeruší.

„Nedojde k situaci, kdy by se jezdilo v neděli na Prahu jedním pruhem. Na uzavřené druhé polovině dálnice pak následně začne výměna cementobetonového povrchu a výstavba nových dálničních nadjezdů,“ uvedl mluvčí.

Po 30. březnu začnou dělníci na polovině dálnice odstraňovat původní vozovku a nahrazovat ji novým povrchem. Uzavře se jízdní pás ve směru na Brno a provoz se přesune do druhé poloviny dálnice, kde se bude jezdit ve dvou zúžených pruzích v obou směrech. Každý z nich bude výrazně užší, než je standard, což si vyžádá výraznou obezřetnost všech řidičů. Levý bude mít 2,5 metru a pravý 3,15 metru.

Omezený provoz do konce stavební sezóny

Na uvedených úsecích bude instalována dopravní značka upozorňující na střídavou jízdu v zúžených jízdních pruzích. „V místě, kde bude tato značka osazená, bude nutné dodržovat střídavou jízdu tak, aby se minimalizovala situace, kdy pojedou dvě vozidla vedle sebe,“ vysvětlil generální ředitel ŘSD Jiří Mayer.

Provoz na jedné polovině dálnice v zúžených jízdních pruzích bude na úsecích modernizované dálnice D1 až do ukončení letošní stavební sezóny.