Hlavní obsah

K Rittigovi tekly z pražských jízdenek desítky miliónů korun, říká šéf protikorupčního fondu

Právo, Jakub Troníček

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ředitel Nadačního fondu proti korupci Petr Soukenka odpovídal na otázky deníku Právo, které se týkaly principu, jakým se dostávaly peníze z pražského dopravního podniku k nyní zadrženému podnikateli a lobbistovi Ivovi Rittigovi.

Foto: Stanislav Peška, ČTK

Ředitel Nadačního fondu proti korupci Petr Soukenka

Článek

Zatčení známého lobbisty Ivo Rittiga je důsledkem i vaší spolupráce s policií, které jste dodávali vstupní informace. Jak byste popsal podstatu této kauzy?

Dalo by se říci, že šlo o vysávání peněz z pražského Dopravního podniku. Ten princip byl jednoduchý – Dopravní podnik uzavřel smlouvu se společností Neograph na tisk jízdenek a cenou 34 haléřů za kus, a zároveň se Neograph zavázal k tomu, že celou polovinu, tedy 17 haléřů bude za zprostředkování obchodu platit firmě Cokeville.

No a tato společnost se následně zavázala poradenskou smlouvou, že bude měsíčně za určité služby platit panu Rittigovi paušální náhradu ve výši 160 tisíc eur (zhruba čtyři milióny korun) měsíčně.

Kolik takto z Dopravního podniku neoprávněně odteklo?

Zástupce Neographu prohlásil u soudu, který jsme s panem Rittigem měli, že společnost Cokeville za jízdenky inkasovala částku mezi 20 až 30 milióny korun. Je přitom téměř jisté, že to je právě částka, o kterou Dopravní podnik přišel.

Foto: Milan Malíček, Právo

Podnikatel a lobbista Ivo Rittig

Dá se říci, jak velký podíl na této částce měl sám Rittig?

To nejsme schopni přesně určit, nicméně mohli bychom si myslet, že to bude většina. V této souvislosti je však potřeba si uvědomit, že šlo o peníze pro jeho vlastní potřebu, ale také o prostředky, ze kterých musel vyplácet to okolí, které se na tom podílelo.

Tímhle okolím je podle vás např. také tehdejší vedení Dopravního podniku?

Není podle mého názoru možné, aby o tom nikdo v Dopravním podniku nevěděl, aby si tam všichni říkali, jaká je to báječná zakázka, byť tehdejší šéf Martin Dvořák to takto stále hraje, že se o to vlastně vůbec nezajímal.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám