Ďuriš požadavek vznese mimo jiné kvůli tomu, že jízdné se v Praze již dlouhou dobu nezvyšovalo. "Systém zdražovat řádově ročně o inflaci není technicky řešitelný, čili v určitých časových obdobích, řádově několika let, to potřeba je," uvedl. Jeho představa je prý v řádu deseti procent, přesné číslo není stanovené. "Pracujeme na tom," poznamenal.

Ďuriš si uvědomuje, že zdražení je citlivá věc, i s ohledem na blížící se volby. "Na druhou stranu to není jen o zdražení jízdného, ale i efektivitě tržeb za jízdné a přerozdělení tržeb," dodal s tím, že podnik část tržeb odvádí smluvním soukromým dopravcům. Nárůst odvodu se podle něj za posledních šest let zvýšil o čtvrt miliardy.

Dopravní podnik loni podle Ďuriše hospodařil se ztrátou zhruba půl miliardy korun, tedy na úrovni dřívějšího plánu. To je ovšem více, než v listopadu zveřejněný prodělek 360 miliónů korun. Do výsledku se podle Ďuriše promítla především odložená daň. Letos očekává zisk půl miliardy korun.

Méně tramvají pro DP

Ďuriš také řekl, že dopravní podnik od strojírenské Škody Transportation zřejmě odebere méně tramvají než domluvených 250.

"Dojde k redukci počtu kusů, ale jakým způsobem, to je rovněž věcí dohody," řekl. Pokles mezi počtem kusů, jenž vyplývá z uzavřené smlouvy z roku 2006, a novým požadavkem je podle něj "řádově o čtvrtinu".

Smlouva o odběru 250 tramvají 15T ForCity podnik ekonomicky tíží. Každý rok to totiž znamená investici přesahující tři miliardy korun. Nízkopodlažní tramvaje navíc od začátku vykazovaly technické problémy, podnik reklamoval třeba vadné brzdy. Výpověď smlouvy s dodavatelem ale prý není možná, podnik by za ni zaplatil pokutu v řádu miliard korun. Proto už delší dobu jedná o úpravě kontraktu.