Video z jízdy, při které šofér navyšuje částku na taxametru pomocí tlačítka umístěného na řadicí páce, se na internetu objevilo 9. prosince. Je v něm zřetelně vidět obličej šoféra, znaky společnosti AAA a státní poznávací značka. Ta ale podle Kvasničky neodpovídala značkám z vozidlového parku, který pro AAA jezdí.

"Měli jsme zásadní pochybnosti o tom, jestli je video pravdivé, či není," uvedl Kvasnička. Následně ale s pomocí kontroly ujeté trasy přes GPS vyšlo najevo, že záznam pravý je a že jízda byla skutečně předražená. Smluvní společnost navíc na voze vyměnila registrační značku a neohlásila to, dodal.

Živnostníci si koncese váží

Zaměstnanci cizích společností tvoří zhruba desetinu nasmlouvaných kapacit dispečinku, zbytek tvoří šoféři, kteří jezdí na vlastní koncesi. Více problémů je podle Kvasničky právě s tou první méně početnou skupinou taxikářů.

"Ten, kdo získá koncesi, si většinou své živnosti váží, je rád, že si může určovat, kdy jezdí a jak jezdí," uvedl Kvasnička. Rozdíl je podle něj i ve formě ručení za případné přestupky. Zatímco živnostník ručí celým majetkem, zaměstnanec pouze trojnásobkem platu, dodal šéf největšího dispečinku taxi v ČR.

Pro AAA jezdí v současnosti zhruba tisícovka řidičů. Denně se podle Kvasničky uskuteční mezi 110 a 120 tisíci přeprav a dispečink následně řeší v průměru pět nebo šest stížností denně, uvedla ČTK.