Pikantní je, že by takové znění šlo přímo proti Andreji Babišovi, jehož firma Agrofert nedávno koupila mediální dům MAFRA a vlastní také Rádio Impuls.

Původní formulace zněla: „Po vzoru vyspělých zemí omezíme koncentraci příliš velkého podílu na mediálním trhu v jedněch rukou.“ Formulace, která se nakonec do smlouvy dostala, je obecnější.

Podle místopředsedy ČSSD Lubomíra Zaorálka je přílišná koncentrace mediálního trhu v rukou jednoho vlastníka riziko.

ČTĚTE TAKÉ
Hotovo: Koalice hlásí shodu, minimální daň pro OSVČ z programu vypadla

„V ČR dochází k řadě změn mediálního trhu, ale nebylo to konkrétně míněno na pana Babiše. Chceme silnou pozici veřejnoprávních médií. Aby se nestalo, že média budou PR organizacemi jednoho vlastníka,“ dodal.

„Je to požadavek koaličního partnera, já to komentovat nebudu. Musíte se zeptat pana Babiše,“ zareagoval šéf poslanců ANO Jaroslav Faltýnek.