Ze senátorů nejčastěji linek ČSA využíval Ondřej Feber (US) z karvinského obvodu, který od začátku roku 2003 do konce letošního dubna letěl na schůzi v Senátu celkem třicetkrát. Jeho cesty přišly na 220 tisíc korun.

Vloni mu částečně konkuroval senátor ODS František Kopecký z Frýdku-Místku, který služeb ČSA využil sedmkrát, letos už pouze jednou. "Leteckého spojení využívám jenom výjimečně, abych byl včas na některých jednáních. Jezdím většinou vlakem," uvedl Kopecký. Velká část senátorů však nevyužívala vzdušné dopravy na jednání vůbec a šetřili tím peníze daňových poplatníků.

Sněmovnu stály lety přes čtyři milióny

Naproti tomu moravskoslezští poslanci létají do Prahy velmi často. Sněmovna kvůli tomu ročně zaplatí několik miliónů korun. Loni to bylo přes čtyři milióny.

Kancelář Sněmovny nedávno odmítla sdělit přesné údaje o tom, kolik pro jednotlivé poslance nakoupila letenek, údajně kvůli bezpečnostním rizikům. Ještě vloni přitom počet nakoupených letenek zveřejnila. Řada poslanců letěla na schůzi i více než třicetkrát.

Letenka Ostrava-Praha a zpět stojí Senát průměrně sedm a půl tisíce korun. Členové obou komor parlamentu přitom mohou používat vlakovou dopravu zdarma. Jejich cestování by potom rozpočet nestálo ani korunu. Navíc na vlastní dopravu autem dostávají senátoři stejně jako poslanci příspěvek od státu 28 tisíc korun měsíčně.

Právě toho využívá další senátor ze severu Moravy, Jaromír Šula (KDU-ČSL) z Nového Jičína, který neutratil za letenky ani korunu. "Považuji létání do Senátu za zbytečné vynakládání peněz," prohlásil. Přitom bydlí od letiště Ostrava-Mošnov pouze patnáct kilometrů.

"Používám k dopravě do Prahy vlastní auto, považuji to za přijatelnější a levnější," podotkl Šula. Společně s ním celkem šest senátorů z Moravskoslezského kraje nevyužilo leteckého spoje z Ostravy do Prahy ani jednou.