Článek
Momentálně se cestující do stanice metra Národní třída nedostanou, a tak mohou probíhající práci sledovat pouze při průjezdu stanicemi z okénka vagónu. Světlo je ztlumené na minimum a nástupiště je skryto pod navezeným materiálem a sutí. Celkem 60 pracovníků zde provádí stavební práce 24 hodin denně.
„V denní směně jsou realizovány práce na nástupišti a novém vestibulu metra. Ve stanicích jsou montovány nosné konstrukce. V noční výluce, kdy vlaky zajedou do depa, pak probíhají práce v kolejišti a traťových tunelech, na které mají dělníci zhruba dvě a půl hodiny,“ uvedl mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy Jiří Štábl.
Velká část nočních prací spočívá také v montování jednotlivých prvků eskalátorů do již nově připraveného tunelu pro jezdící schody. Díly jsou převáženy do stanice za pomoci takzvaných „lokotraktorů“.
„Části eskalátorů máme namontovány. Jezdící schody budou spojovat nástupiště s druhým podzemním podlažím vestibulu. Jedná se o montáž celkem tří eskalátorů,“ doplňuje Štábl. Podle průběhu prací by se měla stavba stihnout v daném termínu. Otevření stanice pro provoz je plánováno na červenec příštího roku.