"Bude to mít zásadní negativní důsledky jak pro charakter vysílání televize, tak pro její finanční situaci," prohlásil v pátek mluvčí ČT Martin Krafl. Senátory navrhovaná změna, tedy mít reklamu i na ČT 2, by podle Krafla v praxi znamenala zrušení programové výlučnosti druhého programu.

"Současný profil ČT 2 zaměřený na náročnější pořady, dokumentární tvorbu a sportovní přenosy by musel být komercializován. Invaze reklamy na ČT 2 by zcela změnila charakter pořadů na tomto programu v zájmu zvýšení sledovanosti i s ohledem na požadavky reklamních inzerentů," míní Krafl.

Navýšením poplatků ze 75 na 100 korun měsíčně by se příjmy televize zvýšily přibližně o 700 miliónů korun ročně. "Snížení rozsahu reklamy a omezení jejího použití za navržených podmínek by zároveň znamenalo snížení ročních výnosů až o 400 miliónů korun. V souhrnu tedy celý návrh zvýší zdroje ČT o méně než 7 procent a nevyrovná tak ani vliv inflace za dobu platnosti stávající úrovně TV poplatku," tvrdí Krafl.