Člověk, který přijíždí na kruhový objezd, logicky nemůže jet jinam, než doprava. Přesto o směru jízdy mnozí informují a zbytečně používají blinkr. Donedávna však tato povinnost ze zákona platila.

„Při vjezdu do kruhového objezdu nepoužíváme blinkr. Jinudy než podle šipek uvedených na dopravní značce „Kruhový objezd“ stejně jet nemůžeme. Naopak blinkr použijeme bezprostředně před výjezdem. Nesmíme ho dát třeba o výjezd dříve, což se stává na menších kruhových objezdech, tím můžeme nalákat čekajícího řidiče, který nám vjede přímo do dráhy,“ varuje vedoucí oddělení BESIP Roman Budský.

Na kruhovém objezdu nepoužíváme ani blinkr vlevo. Někteří zřejmě dobrosrdeční řidiči možná chtějí dát na vědomí, že v kruhovém objezdu ještě chvíli setrvají, ale každému je snad jasné, kam jedeme, důležitý je pouze blinkr při výjezdu.

„Levý blinkr je na místě ve víceproudých kruhových objezdech, pokud bychom měnili pruh při předjíždění nebo objíždění. Pokud pouze projíždíme kruhovým objezdem, jedeme samozřejmě bez použití levého blinkru.“

Kruhový objezd o více pruzích

Kruhový objezd o více pruzích dokáže řidičům zamotat hlavu. Stává se, že nevědí, v jakém správném pruhu mají jet. Přitom se chováme podobně, jako na rovné silnici.

„U nás není stanoveno, který pruh použít. Většinou bychom si ho měli volit podle toho kde a v jakých místech budeme vyjíždět. Víc ke středu by měli najíždět ti, co odbočují nejpozději, naopak nejpravější pruh použijí ti, kteří budou odbočovat hned na další odbočce. Někdy se stane, že člověk skončí v levém pruhu a nedaří se mu bezpečně odbočit, protože zprava někdo jede. Nejlepší je, dát si jeden kruh navíc,“ radí expert Budský.

Můžeme se setkat i s případem, že za všech okolností jízda po kruhovém objezdu neznamená přednost v jízdě. A to například v případě, že značka označující kruhový objezd není doplněna značkou „dej přednost v jízdě“, nebo „stop, dej přednost v jízdě“. Pak bychom museli dát přednost zprava, tedy přijíždějícím vozidlům ke kruhovému objezdu. Není to však běžné.