Dotčené území je ohraničeno levým břehem Vltavy, ulicemi Vítězná, Újezd, Rošických, částí ulice Holečkova po ulici Drtinovu, přes Kartouzskou, Radlickou, Dobříšskou a Strakonickou.

Řidiči, kteří si navykli nechávat po cestě do práce své auto zde, budou muset nejspíše jinam.

Smíchovská radnice podle starosty Miroslava Zeleného (Uzdravme naši politiku) bezplatně rozdá obyvatelům Prahy 5 parkovací karty. Respektive si pro ně lidé budou muset od poloviny prosince chodit na úřad. S nimi budou moci stát v rezidenční zóně s 650 parkovacími místy.

Přechodné zóny

Vznikne i zóna smíšená s 2280 místy, kde bez parkovací karty nebude možné stát v rozmezí 8.00- 10.00 a 16.00-18.00 pod hrozbou pokuty a odtahu. Má to zamezit masovému odstavování aut odjinud. Bez karet se obejdou lidé jen v zóně žluté, v níž je 270 míst. „Kdo tady platí daně, měl by mít možnost zaparkovat před svým domem,“ řekl Zelený s tím, že magistrát jen slibuje akci, která nepřichází.

Smíchovský systém parkování nebude součástí zón, jak jsou známé z Prahy 1, 2, 3 či 7. Půjde o vyhrazená stání upravená dopravními značkami. Náklady by se měly vejít do 4 miliónů korun a vše by mělo začít platit 1. března. Do té doby si obyvatelé Prahy 5 mají vyzvednout karty.

Praha modré zóny rozšiřovat nebude

Praha rozšíření modrých zón do Prahy 4, 6 či 8 od ledna odpískala s tím, že problém je třeba řešit celistvým způsobem a nepřelévat zátěž jen k sousedům. Primátorův náměstek Jiří Nouza (TOP 09) má představit celoměstskou koncepci parkování do měsíce.

Systém, který se rodí na Smíchově, podle primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) záměrům města neodporuje. „Jakmile vznikne celoměstský systém, městské části by do něj měly být začleněny,“ uvedl Hudeček. Ještě není jisté, zda se vše podaří ozkoušet do konce pražského volebního období za rok.

Předpokládá se patrně tvorba záchytný parkovišť. Jedno nové by mělo vyrůst v Troji u ústí tunelu Blanka na pozemku o rozloze 33 tisíc metrů čtverečních. Radní proto chtějí změnu územního plánu.