Hlavní obsah

Zákaz stavby obchvatu na D3 u Tábora platí, rozhodl soud

– Brno • Aktualizováno

Stavba obchvatu Tábora na dálnici D3 nesmí pokračovat. Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstva dopravy proti rozhodnutí městského soudu, který nařídil stavbu zastavit. Soud ve čtvrtek zveřejnil rozsudek na úřední desce bez odůvodnění. O rozhodnutí informovala Česká televize.

Foto: Vladimír Vácha, Právo

Dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Ilustrační snímek

Článek

Městský soud řešil spor mezi ministerstvem a ŘSD a vlastníky pozemků, kteří si stěžují, že je stavba připraví o jedinou příjezdovou cestu k motocentru, které vedle okruhu provozují. Už před stavbou motocentra ale bylo rozhodnuto o tom, že spojovací obslužná cesta je jen dočasná, argumentovalo ministerstvo dopravy.

Při povolování stavby motocentra si toho však stavební úřad ani katastr nemovitostí a další instituce nevšimly a stavba byla povolená jako trvalá.

Ministerstvo dopravy v kasační stížnosti rozporovalo především to, že po kolaudačním řízení získaly stavby automaticky oprávnění k časově neomezenému používání příjezdové cesty. Povolení používat příjezdovou komunikaci podle ministerstva zaniklo už v roce 2008, a provozovatelé motocentra ji proto používají neoprávněně.

Obchvat je půjezdný jen v jednom pruhu

Táborský obchvat na D3 se opravoval už několik měsíců.

"Zastavení stavby samozřejmě oddaluje dokončení plnohodnotného dálničního spojení v celém úseku mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Obchvat je nyní průjezdný jen pro jeden pruh v každém směru a situace výrazně komplikuje i dopravu v některých čtvrtích Tábora.

Stavba dálnice D3, na níž se opravovaný obchvat nachází, je problematická. První úsek byl otevřený před 20 lety. Komunikace má v budoucnosti spojovat Prahu s rakouskými hranicemi a měřit přibližně 180 kilometrů.

Zatímco rakouská strana je připravena na napojení této dálnice, D3 v České republice vede jen mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí v celkové délce 42 kilometrů. Další úseky v Jihočeském kraji se staví, ve středních Čechách se však budování dálnice komplikuje.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám