Po jednání představenstva Ďuriš novinářům řekl, že si zadá vypracování analýzy dopravního podniku a na jejím základě se začne zabývat řešením problémů firmy. Řekl, že chce zvýšit pokuty za jízdu na černo, podobné opatření se podle něj v Českých Budějovicích, kde také vedl dopravní podnik, osvědčilo.

K případnému seškrtávání spojů nebo zvyšování jízdného se konkrétněji vyjadřovat nechtěl. „Zvyšování jízdného je sice legitimní věc a určitě na to dojde, ale ne teď jako první krok,“ uvedl pouze. Upozornil také, že cestující v Praze mohou využívat neúměrně mnoho slev. Zcela zdarma jezdí například děti až do 15 let nebo senioři již od 65 let.

Doplnil, že se chce zaměřit na některé smlouvy, například smlouvu o nákupu nových tramvají se Škodou Transportation. Nechtěl je ale komentovat, dokud se s nimi podrobněji neseznámí.

Privatizace ne

Ďuriš odmítl úvahy o privatizaci podniku. „Já jsem přesvědčen, že tu situaci zvládneme,“ uvedl. Připustil, že DPP bude propouštět, nepůjde prý ale o plošné či hromadné propouštění. Koho by se to týkalo, nechtěl říci. Již o víkendu uvedl, že chce po nástupu do funkce jednat s odbory o zmrazení mezd zaměstnanců.

V příštím roce Ďuriš počítá s tím, že DPP bude po městu chtít zhruba stejnou částku jako letos, tedy zhruba 10,4 miliardy korun. Bývalý ředitel Milan Křístek požadoval na příští rok kompenzaci o 600 miliónů vyšší. Definitivně se ale Ďuriš chce rozhodnout až po vypracování analýzy fungování DPP.

Přijde zdražení jízdného?

Až do 7. října, kdy Ďuriš oficiálně nastoupí do funkce ředitele firmy, bude jejím řízením pověřena místopředsedkyně představenstva Magdalena Češková.

Ďuriš ve funkci nahradí Milana Křístka, jehož rezignaci přijala dozorčí rada v pátek. Byl odvolán z představenstva a na jeho místo rada v pondělí zvolila Ďuriše.

Neshody bývalého ředitele Křístka s vedením města se týkaly především financování dopravního podniku. Zadlužená firma je i kvůli nevýhodným smlouvám z minulosti ve špatné finanční kondici. Křístek dlouhodobě tvrdil, že na udržení nynějšího objemu služeb potřebuje více peněz, v opačném případě bude prý nevyhnutelné zdražení jízdného. Do nepopulárního kroku se ale politikům nechce a tvrdí, že podnik musí hledat vnitřní rezervy.