"Tento týden spouštíme další oslovovací akci na právnické osoby v oblasti provozovatelů autoparku, to znamená, cílíme zase na přijímače umístěné v osobních a nákladních autech," uvedl náměstek generálního ředitele pro správu a provoz Ladislav Musil.

ČRo následně osloví fyzické osoby, které nemá v evidenci, ale které odebírají elektřinu. "Velkou akcí, kterou plánujeme na říjen, je oslovení soukromých osob, odběratelů elektrické energie. Jak nám to umožňuje zákon, dostali jsme data od distributorů energie a teď je zpracováváme," dodal Musil.

Koncesionářský poplatek je hlavním zdrojem příjmů rozhlasu. Domácnosti jej ve výši 45 korun platí za jeden přijímač, na rozdíl od podnikatelů nebo organizací, které platí za každé vlastněné nebo držené zařízení. Loni představovaly celkové výnosy od poplatníků 1,95 miliardy korun při nákladech na výběr 115 miliónů korun.

V letošním prvním pololetí rozhlas na poplatku vybral 1,04 miliardy Kč, což je mezioční růst o 41 miliónů Kč, tedy o čtyři procenta, napsal Médiář.cz.