Hlavní obsah

Prožíváme hlubokou krizi hodnot, říkají lidovci v předvolebním spotu od Renče

Praha
Aktualizováno

Strana KDU-ČSL odstartovala v pátek svou volební kampaň. Její součástí je i spot od režiséra Filipa Renče, který taktéž natáčel předvolební video pro Miloše Zemana v době prezidentských voleb. Představitelé lidovců v klipu hlásají své priority, europoslankyně Zuzana Roithová zase zdůrazňuje, že země prožívá hlubokou krizi hodnot.

Předvolební spot KDU-ČSL

 
Článek

Renč Novinám řekl, že jej lidovci oslovili. On sám vždy volil pravici a v minulosti natočil kampaň pro občanské demokraty.  „ODS se víceméně rozpadla, jediná správná pravicová strana je KDU-ČSL,” dodal režisér, který klip nejen natočil, ale je i autorem námětu.

V klipu se objevuje pouze předseda strany Pavel Bělobrádek s europoslankyní a nedávnou prezidentskou kandidátkou Zuzanou Roithovou.

„Dlouho o nás nebylo slyšet, protože jsme se nezapletli do žádných zlodějin a korupčních skandálů,“ vysvětluje v klipu Bělobrádek.

Roithová jej doplňuje: „Bohužel to, co tady dneska prožíváme, to je hluboká krize hodnot. Naštěstí i u nás už vyrůstá nová generace normálních, slušných a hlavně nezkorumpovatelných politiků. A právě takovým je Pavel Bělobrádek.“

Symbolem slunečnice

Předseda lidovců pak tvrdí, že politika nemusí být nutně křesťanská, hlavně ale nesmí být nekřesťanská. Dodává také, že strana rozhodně nehodlá spolupracovat s komunisty na vládní úrovni. „Nejen že s nimi nebudeme ve vládě, ale ani nepodpoříme žádnou vládu, která bude na jejich hlasech závislá,“ tvrdí na videu.

Za symbol kampaně zvolili lidovci tentokrát slunečnici. „Má ráda slunce a světlo. A taky my dnes přinášíme optimismus a naději do české politiky,“ vysvětlila Roithová.

Volební kampaň odstartovali lidovci v pátek. Své webové stránky doplnili o seznam podporovatelů. Mezi nimi jsou například ekonom Jan Švejnar, kardinál Miloslav Vlk, písničkář Jaroslav Hutka nebo moderátor Jan Kraus.

Nechtějí být jazýčkem na vahách

Při pátečním představení priorit uvedl Bělobrádek, že už jeho strana nechce být jazýčkem na vahách jako v minulosti. V předvolebním klání bude klást důraz především na ekonomiku, zemědělství a sociální oblast.

Za největší brzdu české ekonomiky považují lidovci nefungující státní správu. Chtějí proto snížit byrokratickou zátěž a lépe hospodařit se státními prostředky. Celkovou daňovou zátěž zvyšovat nechtějí, ale plánují zavedení tří daňových pásem v hladinách 12, 20 a 28 procent. Podpořit chtějí především malé a střední podniky.

Měnit by se podle jejich představ mělo i DPH - horní sazba by mohla stoupnout o jeden procentní bod, naopak dolní by se snížila třeba k deseti procentům. U základních léků, potravin nebo dětských potřeb by byla sazba nulová. Lidovci také usilují o snížení daňového zatížení pracujících rodičů, rádi by proto prosadili společné zdanění manželů nebo zvýšení daňového odpočtu na dítě.

Reklama

Výběr článků

Načítám