Někteří zkusí kouzelné sluchátko, například TOP 09. Předseda Karel Schwarzenberg řekl Právu, že nepočítá se záporným ohlasem a neobává se posměchu, který stihl ODS.

V roce 2002 tehdejší předseda Václav Klaus pomocí nahrávky žádal lidi o hlasy: „U telefonu Václav Klaus, blíží se osudová chvíle...,“ zněla tehdy ze sluchátek naléhavá výzva, která se později dočkala i rapové parodie. Klaus volby prohrál, ale telefonickou taktiku, známou třeba z USA, zvolili v Praze i sociální demokraté před třemi lety.

„Je otázka, kdy volat. Pokud by to bylo v sedm ráno nebo deset večer, tak bych byl taky sprostý. Ale když někdo zavolá k večeru po práci, tak bych to bral,“ řekl Právu Schwarzenberg. Ten chce také oprášit svá tradiční posezení s lidmi v hospodách.

A co Fórum Karla Schwarzenberga – nespí? Podle šéfa TOP 09 do volebního boje nyní už nezasáhne.

„Spolek byl dnes (v úterý) zaregistrovaný, ale jeho činnost bude teď utlumena, protože má mít úplně jiné zaměření než stranické,“ dodal Schwarzenberg. Fórum mělo k politice přitáhnout lidi, které jinak irituje stranická politika, a využít Schwarzenbergovy popularity z hradní volby.

ODS oživuje modrou, KSČM hledá perly

ODS se chystá oživit tzv. Modrý tým, který využívala už před volbami v roce 2010. Jde o skupiny mladých dobrovolníků, kteří pomáhají straně s kampaní, rozdávají letáky a hledají nové podporovatele.

Zároveň chystá „roadshow“ po krajích. „Tam se budou objevovat lídři krajů i zástupci nejužšího vedení ODS,“ řekl předseda Martin Kuba. „Samozřejmě vedeme kampaň také na sociálních sítích,“ dodal.

Předvolební billboard ODS. Strana sází na modrou barvu.

Předvolební billboard ODS. Strana sází na modrou barvu.

FOTO: Milan Malíček, Právo

Komunisté si minulý týden vytvořili nový facebookový profil na internetu. Kampaň bude ale podle místopředsedy KSČM Jiřího Dolejše hlavně kontaktní a zkopíruje motto strany S lidmi pro lidi.

„Na občany jsme se obrátili s volebním programem, který jsme pojali jako otevřený. Lidé se mohou na nás obracet s náměty a postřehy. Když zjistíme, že nám unikla perla, tak ji doplníme a veřejně se k tomu přihlásíme,“ řekl Právu.

Lidovci zase polepí ploty

Lidovci chtějí stavět na své třicetitisícové členské základně. Dobrovolníci mají pomáhat nejen při rozdávání letáků, ale i při montáži skákacích hradů pro děti nebo rozdávání koblih v rámci lidovecké snídaně. „Někteří nám budou pomáhat na internetu a sledovat výpady vůči nám nebo konkurenci,“ řekl předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek.

KDU-ČSL slibuje, že dá zemi do pořádku.

KDU-ČSL slibuje, že dá zemi do pořádku.

FOTO: ČTK

Podle něj také strana zopakuje „akci ploty“ z minulých voleb, kdy lidovci svým příznivcům rozdávali předvolební plachty, které si mohli pověsit na dům či plot. „V minulosti se nám to osvědčilo, jde o nízkonákladovou kampaň, která využívá právě bohatství ve smyslu počtu našich členů,“ dodal Bělobrádek.

Šéf Strany zelených Ondřej Liška podotkl, že jeho strana chce na dobrovolnících stavět a že do pěti týdnů jich chce mít několik tisíc. V centrále strany kvůli koordinaci dobrovolníků proto vznikne celý tým.

„Dále budeme spouštět i specificky zaměřený web, kde si každý určí velmi efektivně podle svých časových možností – ať už to bude pět minut, nebo pět hodin denně –, jak nám bude chtít pomoci,“ dodal Liška.

Hnutí ANO Andreje Babiše se od pondělí s lídry rozjelo na mítinky v krajských městech a používá i speciální autobus.

Strana práv občanů – zemanovci (SPOZ) založila tuto fázi kampaně na poštovní známce s podobiznou Miloše Zemana. Všude se o ní mluví, je to kampaň skoro zadarmo.

Předvolební plakát SPOZ

Předvolební plakát SPOZ využil v kampani prezidenta.

FOTO: Milan Malíček, Právo

S odkazem na bývalé prezidenty Tomáše Garrigua Masaryka nebo Václava Havla se chce prosadit Česká pirátská strana. Za heslo si partaj zvolila „Každá doba měla své piráty“.

Podle předsedy Ivana Bartoše jsou piráti osobnosti, které přinášejí zásadní změnu.
ČPS chce voliče oslovit zejména happeningy, s jejichž organizací mají vypomoci i spřátelené organizace z Německa či Rakouska.