"Projekt Centrum Invalidovna tvoří dvě budovy, které dotvoří stávající zástavbu v lokalitě a nabídnou moderní kancelářské prostory stejně jako plochy pro obchody a služby," uvedl za investora mluvčí developerské skupiny Erste Group Immorent Rudolf Kargl.

Podle Kargla bude budova, která má vyrůst přímo nad vestibulem metra, chránit metro před povodní a případným vztlakem spodní vody. "Řešením problému je právě výstavba budovy, která svojí hmotou vestibul zatíží," uvedl Kargl.

Uzavření Národní třídy vzbudilo nevoli

Současně se stavbou budovy podle něj dopravní podnik plánuje vyměnit stávající staré eskalátory a vybudovat šikmý výtah v eskalátorovém tunelu, čímž vznikne nový bezbariérový přístup do metra. "Vzhledem k charakteru těchto prací bude nutné uzavření stanice metra trvající zhruba 12 měsíců," dodal Kargl. V té době by vlaky měly stanicí pouze projíždět.

Dopravní podnik se prostřednictvím mluvčí Anety Řehkové nechtěl k přestavbě příliš vyjadřovat a odkázal na projektanta. Řehková uvedla, že se o otázkách týkajících opravy vestibulu nebo uzavření metra jedná.

Staveniště v centru Prahy

Staveniště v centru Prahy na místě stanice Národní třída.

FOTO: Právo

Když dopravní podnik uzavřel kvůli výstavbě Copa centra stanici metra Národní třída, vyvolalo to silné protesty veřejnosti. Stanici Invalidovna ale využívá výrazně méně lidí než Národní třídu.

Nyní je na pozemcích kromě vestibulu metra umístěn supermarket. Ten by měl být zbořen. Podle dokumentace bude první nadzemní podlaží obou budov sloužit pro obchody a provozovny služeb. V dalších patrech budou umístěny kanceláře. Podle dokumentace je předpokládaný termín zahájení projektu koncem roku 2014, dokončen by měl být asi za dva roky.

Podle dokumentace uveřejněné v databázi EIA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí) by měl mít jeden z domů devět nadzemních pater, další osm a čtyři patra podzemních parkovišť.