Hlavní obsah

Ministr dopravy dal šéfům státních firem instrukce k fungování

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ministr dopravy Zdeněk Žák v pondělí jednal s šéfy organizací spadajících do gesce jeho resortu a předal jim instrukce, jak by si představoval jejich fungování. Po šéfovi Řízení letového provozu (ŘLP) Janu Klasovi chce vysvětlení údajně vysokých nákladů na fungování firmy a Drážní inspekci vytkl slabé výsledky při obnově preventivních kontrol zabezpečení na tuzemských kolejích.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ministr dopravy Zdeněk Žák

Článek

"Ti, kteří řídí firmy, mnohdy nedostávali jasné zadání," uvedl Žák s tím, že podle něj se v minulosti v této oblasti choval stát značně neracionálně a pondělní setkání mělo napomoci k tomu, aby vše opět fungovalo normálně.

Všichni pozvaní ředitelé, mezi kterými byli kromě výše uvedených i šéfové Drážního úřadu a Ředitelství silnic a dálnic, nejdříve krátce shrnuli agendu svých úřadů a potíže, se kterými se potýkají. Poté naopak dostali instrukce a úkoly, jejichž splnění se od nich očekává, dodal Žák.

ŘLP je pro ministra nejnákladnější firmou

Z výtek, které si jednotliví ředitelé na pondělním setkání vyslechli, uvedl ministr příklad vysokých nákladů v ŘLP s tím, že Řízení letového provozu je podle něj bezkonkurenčně nejnákladnější státní firmou. Zároveň ale připustil, že to nemusí znamenat, že ŘLP je špatně řízeno, ale může to odrážet skutečnost, že zaměstnává množství extrémně nákladných odborníků, což letečtí dispečeři bezpochyby jsou.

"Špatnou zprávou by ale bylo, kdyby se ukázalo, že tam na nás vykukuje podobný problém jako u Českých drah," uzavřel šéf dopravního resortu.

Spekulace o možném odvolání Jana Klase se objevily v závěru předchozího týdne poté, co nový ministr kvůli přílišnému zadlužování prosadil obměnu vedení Českých drah. Na stranu šéfa ŘLP se už postavily odbory zastupující řídící letového provozu. Podle jejich prezidenta Stanislava Mrázka by bylo odvolání Klase nepřijatelné a odbory by na takovýto krok reagovaly s maximálním možným důrazem.

Na rozdíl od Českých drah, které vloni skončily zejména kvůli potížím s nákladní dopravou ve ztrátě 1,6 miliardy korun, Řízení letového provozu je ziskové. Státní podnik vloni zvýšil zisk o pětinu na 336 miliónů korun.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám