Rada chce nyní po provozovateli Novy, společnosti CET 21, aby vysvětlila, proč se potravinový inspektor nezabývá řetězci Penny Market a Billa, provozované německou společností REWE, přestože ostatní řetězce se srovnatelným zastoupením na trhu v pořadu již několikrát byly.

Zejména rada žádá o vysvětlení, „zda nízký zájem potravinového inspektora o uvedené dva řetězce souvisí s faktem, že Billa a Penny Market jsou významnými zadavateli obchodních sdělení ve vysílání programů provozovatele CET 21“.

Televize Nova svého reportéra posílá do tuzemských prodejen a reportáž pak vysílá v rámci večerních Televizních novin. Televize v pořadu často upozorňuje na špatné skladování potravin nebo prošlé výrobky, které odhalí přímo na prodejně.

Rada Nově vytkla také údajné překročení délky odvysílané reklamy. Toho se měla televize dopustit ve vysílání loni 30. listopadu, kdy mezi 1:00 a 2:00 ráno odvysílala 748 sekund reklamy a teleshoppingu, což je o 28 sekund více, než připouští zákon. Nova za to od rady dostala pokutu 25 tisíc korun.