Hlavní obsah

Hlavní slovo při povolování billboardů ve městech má mít nově policie

Novinky, Václav Lang

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Ministerstvo dopravy se rozhodlo vyřešit debatu o nebezpečných billboardech podél silnic ve městech. Do novely zákona o silničním provozu se chystá zařadit opatření, podle něhož by stavbu reklamního zařízení v takovýchto místech musela nově povolovat policie. Dosud bylo její stanovisko v této věci pouze doporučující.

Foto: Václav Lang, Novinky

Některé LED billboardy podle ministerstva mnohonásobně překračují normy.

Článek

Ministerstvo dopravy ve spojení s několika dalšími resorty a odborníky sestavilo loni na podzim pracovní skupinu, která se zabývala problémem nebezpečných billboardů ve městech. Skupina vycházela mimo jiné z posudku, že například některé LED billboardy až desetkrát překračují předepsané normy a nadměrnou svítivostí či pohyblivostí obrazu rozptylují řidiče. [celá zpráva]

Po několika měsících skupina rozhodla, že o povolování billboardů bude rozhodovat dopravní policie. „Pracovní skupina došla při jednání ke shodě a doporučila zakotvit roli ministerstva vnitra a příslušných orgánů Policie ČR jako dotčeného orgánu příslušného k vydání závazného stanoviska při povolování a umisťování reklamních zařízení v souvisle zastavěném území obce v blízkosti pozemní komunikace při povolovacích řízeních vedených podle stavebního zákona,“ sdělila Novinkám mluvčí ministerstva dopravy Andrea Volaříková.

Opatření by chtělo ministerstvo zahrnout do další plánované novely o silničním provozu. Týkalo by se nejen billboardů, ale jakýchkoli reklamních zařízení.

V praxi by to tedy vypadalo tak, že pokud by člověk usiloval o umístění jakékoli reklamy u silnice vedoucí městskou zástavbou, musel by si v rámci stavebního povolení sehnat ještě souhlas dopravní policie.

LED billboardy v PrazeVideo: Novinky

Ve hře přitom byla i daleko přísnější opatření. V případě LED billboardů se jednalo například o ztlumení jejich svítivosti či snížení pohyblivosti obrazu. Spekulovalo se také o jejich úplném odstranění.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám