Cestující mezi Pražským povstáním a Hlavním nádražím budou přepravovat náhradní autobusy s intervaly sedmi až osmi minut. Ty se večer prodlouží na 10 minut.

V úseku mezi Muzeem a Florencí budou v době výluky jezdit vlaky pouze po jedné koleji.

"Jsme přesvědčeni, že i tato připravovaná výluka proběhne – stejně jako tři předchozí v loňském roce – zcela bez komplikací. Vždy se snažíme plánovat uzavírky na víkendy či svátky, kdy řada Pražanů opouští město a omezení se tak dotkne méně lidí,“ uvedl dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek.

Důvodem výluky není jen výměna výhybky na 2. koleji u stanice I. P. Pavlova, ale i výměna dřevěných pražců před výhybkou číslo 2 na sousední koleji a sanace dilatačního kolejového zařízení mezi stanicemi I. P. Pavlova a Vyšehrad.

Stanice I. P. Pavlova patří v Praze k nejvytíženějším

FOTO: Václav Jirsa, Právo

Přípravné práce se rozběhly začátkem března. „Postupně byla demontována veškerá zařízení, která by hlavním pracím překážela a v tuto chvíli se naváží potřebný materiál a kolejivo,“ popsal dění v podzemí tiskový mluvčí dopravního podniku (DP) Petr Vorlíček.

Rekonstrukce spočívá v odstranění výhybky včetně pražců a přívodní kolejnice, vytěžení 60 kubíků štěrkového podloží, opravy odvodnění a penetraci betonů. Odvoz vytěženého štěrku a postupné navážení nového bude probíhat při nočních výlukách. Pak se usadí nová výhybka, upraví štěrkové lože, namontují se přívodní kolejnice, proběhnou všechna nezbytná měření. Výhybku na první koleji I. P. Pavlova vyměnili řemeslníci loni o Velikonocích.