Palubní personál pasažéry podle předpisu instruoval o bezpečnostních opatřeních v případě nestandardního přistání. Letušky přesadily dva pracovníky jiných aerolinií, kteří byli na palubě, tak, aby v případě problémů po přistání mohly využít jejich znalostí a schopností při případné evakuaci pasažérů.

"Celkově se jednalo o standardně řešenou situaci, ve které posádka postupovala podle příslušných předpisů a norem," řekla ředitelka komunikace ČSA Dana Dvořáková.

Po dvou hodinách po přistání byli cestující přepraveni do Amsterodamu náhradním strojem stejného typu.

Problémy se množí

V poslední době jde o několikátý problém podobného druhu. V březnu měl Airbus na pravidelné lince do Dubaje problémy s hydraulickým systémem. O 14 dní dříve ČSA zrušily kvůli závadě na stroji let ze Sofie do Prahy. Předtím kvůli potížím neodstartovala linka New York - Praha.

O týden dříve rovněž neodstartovalo letadlo ČSA v New Yorku. V únoru měl Boeing ČSA potíže v lotyšské Rize, krátce před tím letadlo na lince z Moskvy nemělo dobře dotaženou matku na čerpadle. Poruchy se vyskytly také na letu z řecké Soluně či na lince do Bratislavy.

Podle ČSA počet technických problémů odpovídá zvyšujícímu se počtu letů. Počet závad zjištěných za letu nebo před startem představuje necelé jedno promile z více než 50 tisíc letů ročně.