Hlavní obsah

Kandidáti bojují i na sociálních sítích, Zeman používá francouzskou trikolóru

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Předvolební prezidentská kampaň se rozhořela i na sociálních sítích, skrze něž se oba kandidáti snaží oslovit potenciální nerozhodnuté voliče. Miloš Zeman se v předvolební kampani staví do pozice ochránce národních zájmů a zdůrazňuje své češství, jeho tým se však na Facebooku nevyhnul minele, když v rámci propagace použil nesprávně řazenou trikoloru a namísto České republiky se odkázal k Francii.

Foto: Facebook

Nesprávně použité trikolory na facebookové stránce kandidatury Miloše Zemana

Článek

V rámci výčtu důvodů, proč by měl být Zeman zvolen, jsou jednotlivé body doplněny v pravém horním rohu trikolorou. Dle pořadí barev se však nejedná o českou národní trikoloru, ale o trikoloru francouzskou, neboť barvy jsou řazeny v pořadí modrá, bílá a červená, upozornil Novinky jeden ze čtenářů.

O tom, jaké má být pořadí tzv. státní barvy, pojednává jeden z paragrafů zákona o státních symbolech. "Státní barvy jsou bílá, červená, modrá v uvedeném pořadí," uvádí zákon. Stejně by měly být řazeny i barvy na trikoloře.

Foto: Facebook, Právo

Na stránkách své kandidatury i na jiných propagačních materiálech má přitom Zeman barvy trikolory poskládány správně. Mluvčí Zemanova štábu Hana Burianová ve středu ve vysílání televize Nova nesrovnalosti v barvách připustila, nicméně tvrdila, že vše už by mělo být opraveno.

"Byly tam použity tři barvy, bílá, červená, modrá v jiném, v jiném rozpoložení vlastně, než je ta samotná trikolora. V tuto chvíli už tam je trikolora tak, jak má být," uvedla.

Virtuální bojiště

Facebook a další sociální sítě jsou v předvolební kampani bojištěm, na němž se příznivci obou kandidátů mobilizují i osočují z intrik.

Zatímco k Zemanově kandidatuře se na Facebooku hlásí téměř 44 tisíc podporovatelů, tábor stoupenců Karla Schwarzenberga čítá téměř 197 tisíc příznivců.

Schwarzenberg a jeho příznivci sociální sítě využívají mohutněji, Zeman se na ně tolik nesoustřeďuje a zaměřuje se zejména na televizní debaty.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám