Oproti prvnímu kolu volby, kdy Zeman i Schwarzenberg přichystali v posledních dnech například velkolepé koncerty, bude závěr kampaně před druhým kolem na podobné akce poměrně chudý. Kandidáti se chtějí zaměřit především na televizní debaty.

„Prostřednictvím televize se dá oslovit nejvíce občanů,“ zdůvodnila Hana Burianová z týmu Miloše Zemana.

Doplnila, že se Zemanovi spolupracovníci, takzvaní propagátoři, budou navíc snažit shánět hlasy pro Zemana v jednotlivých krajích.

Obdobně je na tom Karel Schwarzenberg, jehož kampaň dosud probíhala do značné míry na internetu a sociálních sítích. Podle Ondřeje Vichnara z jeho týmu se kandidát vrací v pondělí z víkendové návštěvy Moravy a až do voleb plánuje zůstat v Praze. „Na strategii se nic nemění, pojede ve stejném duchu,“ řekl Novinkám Vichnar.

Schwarzenberg nasadil cestáře

Schwarzenbergovi se před prvním kolem voleb podařilo nalákat na koncert Karel na Hrad několik tisíc převážně mladých lidí. V neděli se jeho spolupracovníci pokusili na úspěšnou akci navázat, když uspořádali Noc s Karlem, během které proběhly na několika místech republiky bezplatné koncerty na podporu Schwarzenberga.

Také on nasadil své podporovatele do terénu. Takzvaní cestáři, jak je přezdívají lidé ve Schwarzenbergově volebním týmu, budou na různých místech republiky rozdávat propagační materiály. Součástí kampaně bude navíc akce Jedu v tom s Karlem, které se zúčastní některé významné osobnosti. Ty jezdí po větších městech a debatují s občany o prezidentské volbě a o podpoře Karla Schwarzenberga. Takto ho podpoří například režisérka Helena Třeštíková, zpěvák Ivan Hlas, herec Oldřich Navrátil či sochař David Černý.

Co se týče financí, jsou jednotlivé týmy na informace skoupé. Jak uvedla Hana Burianová ze Zemanova týmu, konečné údaje o investicích do závěrečné části kampaně bude možné podávat až po vyfakturování. Jak ale uvedli kandidáti v ČT bezprostředně po prvním kole voleb, Miloš Zeman se nechystá dát do kampaně víc než milión korun, zatímco Schwarzenberg si vyhradil až pět miliónů.