Schwarzenbergův tým podle analýzy výsledků prvního kola zjistil, že jejich kandidát má zatím potenciál získat 46 procent a konkurent 54 procent.

„Primárně proto chceme kampaň cílit na voliče, kteří Miloše Zemana v prvním kole nevolili, ale chtějí ho volit v kole druhém, a na voliče, kteří ještě nejsou rozhodnuti,“ řekl Právu Schwarzenbergův mluvčí Marek Pražák.

Zesílit chtějí hlavně kontaktní kampaň a zaměří se na regiony, v kterých Schwarzenberg skončil na třetím či horším místě, jako je Moravskoslezský kraj. „Z velké části to bude i na podporovatelích, kterých se nám hlásí stovky denně, nestačíme vyřizovat telefony,“ dodal Pražák.

Do všech regionů už opět jako před prvním kolem vyrazili tzv. cestáři v nápadných červených ušankách. Jezdí veřejnými dopravními prostředky a šíří Schwarzenbergův program.

Miloš Zeman v obležení novinářů.

Miloš Zeman v obležení novinářů.

FOTO: Milan Malíček, Právo

Podle Pražáka v prvním kole utratili 21 miliónů korun a očekávají faktury na dva milióny. Z 25 miliónů, které dostali od sponzorů, jim proto zůstaly na druhé kolo necelé tři milióny.

Aby měl na výdaje, dostane šéf TOP 09 zřejmě finanční injekci od své strany. „Chystám se v úterý na předsednictvu navrhnout, abychom poslali tři milióny,“ řekl Právu první místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek.

Další koncert?

Schwarzenbergovi příznivci mohou zřejmě očekávat, že znovu proběhne na jeho podporu koncert umělců, jako tomu bylo před první volbou, kdy asi 5000 fanoušků zaplnilo náměstí Jiřího z Poděbrad v Praze. Na koncertě vystoupily desítky umělců.

Video

Koncert na podporu Karla Schwarzenberga Karel na Hrad. Zdroj: Novinky.cz

Podle Pražáka ještě jednu větší akci zvažují. Poznamenal, že koncert je nevyšel na moc peněz, protože jak umělci, tak dobrovolníci, kteří se starali o provoz, pracovali bez nároku na honorář. Pronájem pódia a zvukové techniky vyšel na 270 tisíc korun.

Naopak volební tým Miloše Zemana plánuje v druhém kole přímé volby více využívat sociální sítě, kde před prvním kláním výrazně bodoval Schwarzenberg. Zemanovi lidé tak chtějí získat i mladé voliče.

Karel Schwarzenberg při čekání na výsledky prezidentských voleb v divadle Archa

Karel Schwarzenberg při čekání na výsledky prezidentských voleb v divadle Archa

FOTO: Petr Horník, Právo

„Plánujeme větší využití sociálních sítí, ať již se jedná o Facebook, či Twitter. Jde nám o oslovení všech věkových skupin voličů,“ sdělila Právu mluvčí kampaně Hana Burianová.

Voliče v regionech pak mají pomoci přesvědčit lokální týmy. „V rámci kampaně máme koordinátory ve všech krajích, kteří vytvářejí lokální kampaň na podporu Miloše Zemana,“ dodala.

Zemanův tým zatím neurčil, kolik za kampaň pro druhé kolo utratí. „Určitě to nebude pět miliónů za deset dní kampaně, jak plánuje náš protikandidát,“ dodala Burianová. Zeman se už nicméně nechal v neděli slyšet, že si vystačí zhruba s miliónem.

Zákonný limit pro první kolo byl 40 miliónů, což žádný kandidát podle veřejných účtů zdaleka nevyužil. Před druhým kolem smí každý využít dalších až deset miliónů.

Výsledky 1. kola prezidentské volby v krajích

Výsledky 1. kola prezidentské volby v krajích

FOTO: David Ryneš, Novinky