Hlavní obsah

Schwarzenberg: Konzervativec pankáčem, magnet pro mladé

Právo, dan

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Volební štáb Karla Schwarzenberga svou kampaň orientoval hlavně na mladé voliče. Využil k tomu všechny prostředky, které dnešní doba umožňuje. Poutače se Schwarzenbergem se neobjevily jen v ulicích, ale hlavně ve virtuálním světě internetu. Schwarzenberg nebo jeho tým se snažili se svými příznivci komunikovat na všech sociálních sítích, jako je Facebook či Twitter.

Foto: Petr Horník, Právo

Karel Schwarzenberg v Divadle Archa

Článek

Výrazným symbolem kampaně se stal Schwarzenberg coby pankáč s kohoutem na hlavě. Tuto podobu mu vtiskl sochař David Černý.

Foto: Novinky

Schwarzenberg coby pankáč s kohoutem na hlavě

Schwarzenbergovi navrhl potisk na tričko a na placky, které nosili i politici TOP 09. A jak jde dohromady punk, tedy anarchistické hnutí, a konzervativní politik? „To je symbolické, protože punk je vzdor a Karel je ve svém věku neuvěřitelně vzdorovitý a má autentický vlastní názor,“ řekl Právu Černý. Dodal, že se chystá něco podobného vymyslet i do druhého kola kampaně.

Manažer kampaně Marek Vocel po nečekaném úspěchu uvedl, že znovu vyrazí mezi lidi. „Soustředíme se na kontaktní kampaň, dobrovolníci budou pokračovat. Předpokládáme, že rozšíříme jejich řady, protože už teď se nám hlásí, aby nám pomohli,“ dodal.

Podle známého ekonoma Tomáše Sedláčka, který kope za Schwarzenberga, pomohla podpora umělců, kteří „Karlovi“ uspořádali ve čtvrtek na pražském náměstí Jiřího z Poděbrad velký koncert, kam přišlo asi 5000 lidí.

„Karlu Schwarzenbergovi patřilo celé náměstí a díky médiím se to dozvěděli lidi všude, jací skvělí umělci ho podporují,“ řekl Právu Sedláček. Tehdy tam zahráli např. Olympic či Ivan Mládek s kapelou.

Reklama

Výběr článků

Načítám