O položce důvěryhodnost se celkem nedá polemizovat, protože jde o těžko měřitelné kritérium a tedy spíše o subjektivní pocit dotazovaných. Server vydavatelství MAFRA je podle výzkumu kromě jiného nejznámější značkou na trhu. A to s přehledem. O 27 procent předčil server Práva a Seznamu Novinky.cz. I přesto, že Novinky každý den v průměru navštíví o padesát a více tisíc čtenářů než právě iDnes. Tato čísla vycházejí z respektovaného nezávislého auditora iAudit.

IDnes už dávno není pouze zpravodajským servrem, ale spíše portálem, potom je relevantnější srovnávat u obou serverů návštěvnost jejich zpravodajství. V ní je propad iDnes oproti Novinkám ještě minimálně o deset tisíc hlubší.

A to si vedení iDnes nechává do návštěvnosti zpravodajství započítávat návštěvnost částí iDnes, které zprávy vůbec nepřinášejí - například konferenčního serveru Pandora nebo třeba části loga.idnes.cz - kde si čtenáři mohou objednat logo na mobil, ale rozhodně si nepřečtou žádný článek.

Nad výsledky STEM/MARKu se rozplývá šéfredaktor Jaroslav Kábele. Tvrdí, že "Češi si zvykli chodit pro nové informace na iDnes", patrně mu ušlo, že mnohem víc Čechů si pro informace zvyklo chodit na Novinky.cz. Příkladem jsou události, které "zahýbou" národem. Tou bylo například úmrtí známého herce a baviče Miloslava Šimka. Zprávu o této události si na Novinkách přečetlo o padesát tisíc čtenářů více než v ostatní dny, přičemž návštěvnost iDnes nevybočila z normálu.

Agentura STEM/MARK buď při svém výzkumu zvolila metodu "kdo platí, ať vyhrává", nebo si pro svůj vzorek dotazovaných čtenářů zvolila výhradně čtenáře iDnes.