"Dostal jsem nabídku a úkol od pana premiéra. Já jsem po několika hodinách přemýšlení, nebylo to ihned, nabídku a úkol přijal," řekl novinářům Stanjura. Jeho cílem prý bude zlevnit provoz ministerstva dopravy a připravit ho na budoucí sloučení s průmyslem.

Do té doby chce Stanjura mimo jiné změnit Ředitelství silnic a dálnic na akciovou společnost. Zvažuje také to, že by dopravní stavby už nebyly financovány prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, ale přímo z rozpočtu ministerstva dopravy. Řešit prý chce také situaci Českých drah a společnosti ČD Cargo, která se potýká s velkým propadem tržeb a skončí podle odhadů letos ve ztrátě zhruba 230 miliónů korun.

Kuba se chce k dopravě vyjadřovat

Ministr obchodu a průmyslu Martin Kuba (ODS) novinářům řekl, že výběr Stanjury do vlády považuje za velmi dobrou volbu. Prý s ním bez problémů komunikuje a bude s ním na fúzi ministerstev spolupracovat. Také Stanjura uvedl, že má s Kubou dobré vztahy.

Ministerstvo dopravy by podle Kuby zatím mělo být vnímáno jako plnohodnotný úřad. "Je tam řada procesů, které musí být řízeny a za které skutečně musí být odpovědný ministr. To nejde řídit ze dvou úřadů," vysvětlil. Bude chtít mít možnost se ke změnám na ministerstvu vyjadřovat, protože MPO je tím, ze kterého zamýšlené ministerstvo hospodářství vznikne a k němuž se doprava připojí.

O jmenování Stanjury ministrem informoval v úterý premiér Petr Nečas. V čele resortu by měl stanout ve středu. Stejně tak se dosavadní šéfka legislativní rady vlády Karolína Peake (LIDEM) přesune na ministerstvo obrany, nahradí ji Petr Mlsna coby ministr bez portfeje. [celá zpráva]